Пловдивчани готвят протест срещу заличаването на пешеходната пътека на бул. „Христо Ботев“ между Централна гара и Факултета по дентална медицина към МУ, научи TrafficNews. До тук се стигна, след като от ОКТ съобщиха, че е взето решение тя и тази на бул. „Шести септември“ до площад „Шахбазян“ да бъдат премахнати заради честите фатални инциденти.
Пловдивчани скочиха срещу наредбата и подготвиха подписка, която обаче не е била приета от КАТ заради недостатъчни подписи. Живеещи в района коментираха за TrafficNews, че в самото начало от институцията са заявили, че ще отворят за преминаване зебрата, но няколко часа след това са издали нова заповед за затварянето й.
„Вече сме събрали близо 200 подписа и новата подписка отново ще бъде внесена в институциите, но от КАТ са категорични, че няма това няма да помогне. Казаха да заобикаляме, тъкмо да отслабвам“, коментира живееща на мястото.
Тя допълни, че ако исканията им не бъдат чути, ще организират протест.
Причините да са толкова настоятелни за въпросната пешеходна пътека са няколко: Колите на повечето живеещи от южната част на булеварда са паркирани от другата страна и това създава излишно неудобство за тях, когато имат нужда от автомобилите. Също така за майките с колички преминаването през Централна гара е почти невъзможно, тъй като трябва да минат подлеза. За възрастните хора заобикалянето е трудно особено в летните дни, когато температурите са високи, а и не само – за тях придвижването изисква повече време и сили.
TrafficNews се свърза с директора на ОКТ Георги Стоилов, който заяви, че до него подписка за тази пешеходна пътека не е стигнала, а само за тази на бул. „Шести септември“.
„Все още държа на решението на цялата комисия, много е опасна. Ако има събрани подписи, може поставим въпроса за обсъждане и решението ще зависи от Комисията за безопасност на движението.“, заяви той.
На въпрос какво друго може да се измисли, за да не е затворена зебрата, Георги Стоилов отговори: Повдигнатите неравности в момента не ги допускат, има проблем с наредба, която очакваме да влезе в сила. За светофар беше мислено преди много време като този, който е километър по-надолу. След него обаче на доста голямо разстояние няма пресичане и затова е оставено така. На това място между Централна гара и Факултета на МУ в предходния генерален план беше заложено да се изгради пешеходен светофар. След инцидента, при който възрастен мъж беше пометен от млад шофьор, КАТ заявиха категорично, че искат премахването на пешеходната пътека. Добре е осветена и я поддържаме, но е трилентов път и е опасно.
Млад шофьор блъсна и уби възрастен мъж на пешеходна пътека в Пловдив
Още от категорията
Костадин Димитров: Пловдив е лидер в страната по внедряване на иновации в образованието