„Европейски пътища” започна да изтегля строителната техника по пътищата, по които бяха стартирали ремонти. Това се случва, след като от компанията така и не получиха нито средства, нито уверения, че те ще вземат изработеното си.
Двата започнати ремонта от компанията, която има договор с АПИ за текуща поддръжка в Пловдивска област, бяха Карловско шосе и пътят Асеновград – Първомай. Първият участък, който е от границата на Пловдив до АМ „Тракия” е почти завършен, като все още се наблюдават строителни дейности там.
Не така обаче стоят нещата с пътя Първомай-Асеновград. Там „Европейски пътища” е започнала изтегляне на техниката и тази реконструкция ще бъде преустановена.
Официално и планираният ремонт на Околовръстното на Пловдив от разклона за Първенец до АМ „Тракия” – няма да стартира на 1 юли. Тогава трябваше да започне първия етап от разклона за Първенец до Пещерско шосе. Вчера и кметът Здравко Димитров коментира.
„Околовръстното трябваше вече да сме го забравили, че се е ремонтирало, а то пак се отлага. Така се работи в държавата - на парче”, заяви Зико.
Припомняме, че един от споровете между ИТН и ПП бе за разплащането на 1,3 млрд. лева за фирмите, които поддържат пътищата в страната. Част от средствата бяха и по договорите с „Европейски пътища” за Пловдивска област. В крайна сметка средствата не бяха заложени в актуализацията на бюджета.
Асен Василев и Гроздан Караджов пък влязоха в директен спор за 6-метрова тръба, която струвала 1 млн. лева на пътя Асеновград – Кърджали. В крайна сметка стана ясно, че такава тръба няма, като средствата са били заложени, но не са актувани, тъй като не е било необходимо.
Договорът с „Европейски пътища” бе до края на юни, но той бе удължен с анекс до септември. Едва ли обаче от фирмата ще правят каквито и да е дейности. Не се знае в момента при аварийна ситуация и кой ще ремонтира и за каква сметка.