10 дни изминаха , след голямата хакерска атака срещу „Български пощи”, проблемът все още не е отстранен.

Сривът блокира изплащането на пенсии, което създаде огромен хаос и гласност на проблема. Оказва се обаче, че хакерската атака е спряла и основната работа на пощите – изпращането и получаването на пратки. Вече 10 дни не може да се изпрати нищо, а получаването става само ако не се налага плащане. Това създаде огромен проблем на фирмите в страната.

Репортер на TrafficNews посети централния пощенски клон на Пловдив, като от там признаха, че положението е създало хаос. От 10 дни всекидневно хора посещават пощата,  за да попитат дали проблемът е решен, след отрицателен отговор, въпросът „в кой век живеем” е често задаван към работещите там.

Последната актуална информация на сайта на държавното дружество е от 18 април. Така медията ни днес се свърза и с пресцентъра на „Български пощи”. От там казаха, че работата по отстраняване на пораженията продължава. Повече информация кой и какво прави за възстановяване не може да бъде дадена, защото ставало въпрос за много сериозна атака. Те заявиха, че до дни се надяват проблемът да бъде вече възстановен и хората да могат да използват услугите на държавното дружество.

Прекъсването на услугите е безпрецедентно по мащабите си, но правителството мълчи по въпроса.

Първото и единствено изявление на вицепремиера по ефективно управление Калина Константинова за срива в пощите е от 18 април. В него тя увери, че плащането на пенсии и добавки е гарантирано във всеки пощенски клон - нещо, което не отговаряше на истината към онзи момент. И също заяви, че се работи "за отстраняване на всички технически неизправности в най-кратки срокове". Седмица по-късно никой от правителството не коментира дали и какъв напредък е постигнат.

Междувременно клиентите на пощите се насочват към частните куриерски фирми.