Мерките, който община Пловдив предприема, за да сложи край на своеволията на „Хеброс Бус“ остават безрезултатни. Налице са закани за прекратяване на договор с фирмата превозвач на Веселин Дошков и орязване на маршрути, но той продължава да се държи като монополист. Създава нови линии, несъществуващи по документ. Стоварва пътници на Околовръстното, рискувайки безопасността им. Изпълнява задълженията си по свое усмотрение, а не по разписания график. Или въобще не се появява.
Една от най-проблемните линии е тази между Пловдив и Хисаря. Между двата града ежедневно пътуват стотици – работещи, учащи, туристи. С други думи - тя е профитна, но превозвачът я стопанисва немарливо, тъй като няма друга алтернатива за транспорт за тези хора. Заради последното ОКТ се готви да му я отнеме.
Независимо от последното предупреждение Веселин Дошков продължава да пренебрегва задълженията си, сигнализира пътуващ до TrafficNews. Чакал автобус, който в 9:20 ч. минава през Калояново. В 9:30 ч. започнал да звъни за информация на Автогара Хисаря, но телефонът бил неактивен. От Автогара Юг - Пловдив служителка отговорила, че „сигурно автобуса трябва да пътува“.
„Някои от чакащите на спирката си тръгнаха, когато в 9:50 ч. автобус все още нямаше, а други доста по-рано се наложи да си намерят друг транспорт. Появи се такси, а шофьорът предложи да закара някого до Пловдив на цената на автобусния билет, но нямаше как да качи всички чакащи. В 10 ч. аз също си тръгнах, тъй като за щастие в този ден имаше кой да ме закара до ЖП гарата. Въпреки това имах важна среща в 10:30 ч., за която не успях да стигна навреме, съответно и закъснях за работа“, споделя потърпевшият.
Определи като „безумните оправдания“ обяснението, което Веселин Дошков дава – закъсненията се случват заради повсеместните ремонтнидейности в Пловдив.
„Не, орязаха автобусите още по време на пандемията от COVID-19, като закъсненията датират оттогава, а че шофьорите стоят месеци без заплати е нещо, което не е тайна за никого и се коментира от пътуващите. Защо след като очевидно Дошков не успява да се справи, не се откаже най-накрая от тези линии? Защо от Общината продължават да му вярват, вместо да прекратят договора с управляваното от него дружество, след като така и положението не се подобрява, а проблемите се задълбочават? Защо кметът на Община Калояново не вземе отношение? Докога ще продължава това - отиваш на спирката и не знаеш кога и дали изобщо ще дойде автобусът, който чакаш?“, възмущава се гражданинът. Той апелира за спешни мерки, тъй като своевалията се случат на фона на липсата на алтернатива за пътуващите.
Повече за казуса, отношението, което община Пловдив взима спрямо „Хеброс Бус“, както и оплаквания на гражданите може да прочетете тук: