За втора поредна година Apple оглавява класацията на най-скъпите марки в света. Стойността на производителя на iPhone, iPad и MacBook е нараснала с 21% през 2014 г., което изстрелва Apple на върха на класацията на най-скъпите брандове. В актуалния рейтинг на консултантската компания Interbrand марката е оценена на 118,863 млрд. долара

Стойността на марката Google е нараснала с 15% на годишна база, до 107 млрд. долара, което я поставя на второ място, следвана от Coca Cola с увеличение от 3%, до 81,5 млрд. долара.

Челната петица се оформя от IBM (72,2 млрд. долара) и Microsoft (45,5 млрд. долара).

На шесто място е General Electric (45,48 млрд. долара), следван от Samsung (45,462 млрд. долара), Toyota (42,392 млрд. долара), McDonald's (42,254 млрд. долара).

На 10. място е Mercedes-Benz's чиято стойност се е увеличила с 8% за година, до 34,338 млрд. долара.

Facebook е компанията, която се изкачва най-много в класацията - с 86% увеличение на стойността на марката до 14,3 млрд. долара, което я поставя на 29. място в таблицата.

От 100. компании в класацията на Interbrand 13 работят в технологичния сектор, като пет от тях са в челната десетка. Технологичните корпорации с лекота побеждават компании от развлекателния бранш като Disney и MTV, автопроизводители като Mercedes Benz и BMW и луксозни марки като Louis Vuitton и Cartier.

Interbrand оценява фирмите по три критерии - финансови резултати, роля на марката при взимане на потребителско решение и потенциал на марката за определяне на висока цена на продукта. При определянето на стойността на бранда има елемент на субективност, но Interbrand отбелязва, че методологията е единствена по рода си и е сертифицирана от Международната организация за стандартизация. 

TrafficNews.bg