След 4 десетилетия в авангарда на съвременното изкуство, експресивната и скандална Марина Абрамович, определяна от критиците като „Бабата на пърформанса", обяви, че през 2015г. започва работата по създаването на филмова лента, посветена на Мария Калас. Продукцията ще носи заглавието „Седем смъртни случая, преди 25 години". Двете основни теми във филма са осъзнаването на смъртността и същевременно творческия порив на Мария Калас. Лентата ще бъде съсредоточена върху оперния талант на певицата, като самата Абрамович възнамерява да се превъплъти в нейния образ, пише classicfm.bg.

Във филма ще бъдат представени 7 сцени, подчинени на смъртта, от различни опери, в които е играла Мария Калас като „Мадам Бътерфлай", „Тоска" и др. Накрая, ще бъде включена и сцена със сърдечния удар, който претърпява Калас през 1977г., с който тя напуска този свят. „Но смъртта й ще бъде възприета като смърт по любов - „умря, защото сърцето й бе разбито", твърди Абрамович. По думите й седемте късометражни продукции ще бъдат обединени в една „невероятно романтична идея за смърт от любов".

В проекта на нестандартната сръбска художничка, овладяла изкуството на пърформанса, се включват и други големи имена в киното, като Роман Полански, Алехандро Гонсалес Иняриту и др. Първоначално режисьорът Ларс фон Триер дава своето съгласие за сътрудничество на Абрамович, но се оказва, че трябва да откаже поради множеството служебни ангажименти.

Марина Абрамович обяви, че този проект е един от най-важните в нейната кариера, на който ще посвети цялата 2015г. и ще преустанови останалите си изяви до завършването на филма, съобщава КРОСС.  

Само споменаването на името Мария Калас предизвиква куп асоциации: необикновена дива; една от най-великите звезди на операта, която светът е познавал; любовница на Аристотел Онасис; модна икона. Калас е била изключителна личност все още помнена с признателност от легиони фенове по целия свят. Звездният й блясък никога няма да бъде затъмнен. Обезсмъртена от записите си, тя е прочута с интерпретациите си на Белини, Доницети и Верди, поставили стандарти, които - в очите на мнозина - трудно ще бъдат надминати. А за публиката от следвоенна Европа тя е била извънмерна знаменитост, чийто образ украсява модни списания и чиито странни постъпки не слизат от клюкарските колони на вестниците.

Завладяващият документален филм на Филип Коли е проучване на целия живот на Калас, разкриващ както певицата, така и жената. Родена в Америка, но гъркиня по произход, тя прекарва по-голямата част от ранната си младост местейки се в различни страни. Признанието не идва лесно и тя често бива отхвърляна; очевидната й решителност й дава сили да продължи когато е съвсем млада. Поредица от важни за нея мъже влизат в обкръжението й и повлияват на кариерата й: нейният агент и съпруг Джовани Менегини; диригентът Тулио Серафин; кинорежисьорът и оперен постановчик Лукино Висконти; и, разбира се, Онасис, с когото Калас има връзка с години, преди шокът от ненадейната му сватба с Джаки Кенеди да я съсипе.

Филмът отделя еднакво време на великата музика, създадена от Калас, и на личния й свят. Кариерата й я води до слава и богатство, но тя е белязана и от поредица гръмки инциденти, отразени обилно във всички медии. Особено внимание е отделено на личния живот на Калас - жената, която е тежала 100 килограма в двайсетте си години, омъжила се е млада, не крие широко коментираната си връзка с Онасис и става звезда, неизменна част от хай-лайфа на епохата. Всичко това е показано с уникални архивни кадри, включително и от домашни филми - дори такива заснети от самата принцеса Грейс Кели. Калас е била изпълнена с противоречия, всяко от които е майсторски представено от Коли и категорично личност, надрастваща изкуството си. Филм, който ще бъде интригуващ както за поклонниците й, така и за тези, които едва са чували за нея, "Абсолютната Калас" показва как са живели суперзвездите и елегантната европейска класа през 60-те и 70-те години.

TrafficNews.bg