Едва ли има почитател на съвременната музика, който не познава култовите песни "Don’t Cry for Me Argentina", "You Must Love Me" и "Another Suitcase In Another Hall". В България те станаха популярни след екранизацията на мюзикала "Евита" с участието на Мадона.  22- години след адаптацията на режисьора Алън Паркър и сценариста Оливър Стоун, директорът на пловдивската опера Нина Найденова  дръзна на постави сложния спектакъл на композитора Андрю Лойд Уебър на пловдивска сцена. Направи го със замах и внимание към детайла, превърнали се в запазена марка на спектаклите на Операта през последните години. 

В продължение на два часа зрителите потънаха в изпълнения с перипетии живот на  съпругата на аржентинския диктатор Хуан Перон - Ева Дуарте. 

Изключително спорна като образ, тя остава в историята не само като Пепеляшка, извървяла трудния път от бордеите до първа дама на Аржентина, но и като любимка на народа и защитник на правата на жените в Южна Америка. Създала и управлявала първата женска политическа партия в Аржентина – Женската перонистка партия, тя извършва и интензивна благотворителна дейност. Момичето, израснало в мизерия, не може да се откаже от слабостта си в да купува скъпи бижута и дизайнерски тоалети. Никоя друга жена в историята на Южна Америка не е предизвиквала толкова силни спорове и разногласия, ненавист и обожание едновременно. Въпреки това Евита Перон е призната за най-влиятелната жена в историята на Аржентина. 

В ролята на Ева Перон влезе дъщерята на джаз певицата Камелия Тодорова - Рейчъл Роу. Участието й в спектакъла не бе прието еднозначно от публиката, като това на Станислава Момекова, която изигра първата съпруга на диктатора. Макар, че влезе в нетипича за него роля, Стефан Вълдобрев, се справи изключително добре с ролята на Че  - критикът на Евита Перон. 

Диригент  бе Константин Добройков, който  вече направи "Човекът от Ла Манча", "Исус Христос Суперзвезда", "Коса" и "Мария от Буенос Айрес“. Художникът на костюмите Николина Костова - Богданова също се бе справила блестящо със задачата си да "телепортира" зрителите в 50-те години в Аржентина.   

Поради големият интерес към спектакъла Държавна опера - Пловдив обяви извънредна дата на представлението на 31 май. Билетите за 17 май вече са изчерпани.  

Снимки: Държавна опера - Пловдив