Управление с визия за бъдещето, без работа на парче! Това бе основното предизборно обещание на Здравко Димитров по време на кметската кампания. Във всяко интервю или проява той акцентираше именно върху това, като любимата му фраза бе, че няма да се работи „на парче“. Два месеца по-късно обаче виждаме нещо съвсем друго, а именно пълен хаос в градската администрация, влизане в обяснителен режим за всяко негово действие и намерение, крещяща некомпетентност по важни за Пловдив теми.
Бюджетът, Капиталовата програма и някои други заявки на градоначалника пък хвърлиха съмнение и дали въобще някой чете основните документи и нормативна база, която касае функционирането на Община Пловдив.
Отговорът е по-скоро не, а само няколко примера подсказват това нещо. На първо място - целият казус с Концертна зала.
Здравко Димитров заяви, че е говорил с Боил Банов и през пролетта започват нейният ремонт, което е чудесна новина за Пловдив. Оказва се обаче, че това е напълно невъзможно да се случи дори тази година. Причината е проста - все още няма готов инвестиционен проект за обекта. Обществената поръчка за изработването на проекта вече се точи две години, а едва вчера бе качен анекс с фирмата изпълнител – „Архитектурна агенция Братя Кадинови“. Той гласи, че се ползва подизпълнител за различни части на проекта, като те ще имат 40 календарни да го направят. Крайният срок за приемането на целия проект и разплащането обаче е 01.12.2020 година.
Дори и фирмата да завърши предсрочно проекта, това едва ли ще е преди лятото на тази година. След това обаче идва по-важното, а именно – осигуряване на финансиране и обществена поръчка за физическото изпълнение на проекта. Едва ли някой друг извън Община Пловдив се надява, че ремонтът на тази зала ще започне тази година.
В същото време Здравко Димитров заяви, че няма да иска Концертна зала да минава към Община Пловдив. Това обаче не го е разбрал отговорният човек, който се занимава с разпореждането с имотите в администрацията.
Още през 2019 година Общината вкара в Годишната си програма за разпореждане с имоти, искането за взимането на трите етажа от Партийния дом и Концертна зала от държавата. Това бе свързано с идеята на бившия кмет да бута Партийния дом. По инерция обаче хората, които чертаят въпросната програма, са направили копи-пейст от миналата година и са сложили отново искането за взимането на Концертна зала от държавата.
Така се получава рязко разминаване между изявленията на кмета и документите, с които борави общината.
Още един такъв пример – „Кино Космос“. За по-малко от месец там се чуха две коренно противоположни твърдения за бъдещето на легендарното здание. През декември Зико каза, че киното може да стане дом на културата, а „Борис Христов“ да стане постоянен дом на операта. Януари кметът каза – пари за „Кино Космос“ няма. Е, да, но хората, които са правили бюджета, отново са ползвали прийома копи-пейст и са взели стария бюджет, но не са забелязали, че вътре има пари за „Кино Космос“ в размер на 150 000 лева. Така на практика в Бюджет 2020 има повече средства за проектирането на киното, отколкото за приоритетния проект на Здравко Димитров – „Модър-Царевец“, където сумата е едва 100 хил. лева. Въобще не е ясно и дали в общината знаят за архитектурния конкурс, който бе проведен за зданието.
Работата на парче с бюджета се вижда и по други обекти, като например реконструкцията на улици, които са ремонтирани още през 2015-а като „Беломорска“, както и други изпълнени и разплатени проекти.
Липсата на комуникация с районните кметове за бюджета, разнопосочните информации за вдигането и замразяването на общинските заплати, както и различни данъци, доказват няколко неща: в момента в Общината е абсолютен хаос, липсва всякаква приемственост и всяко нещо е предпоследно. Докато новите управленци влязат в час, то вече може да е прекалено късно за рейтинга на цялата нова власт, а тя да влезе в спиралата на скандалите и така да продължи до изборите през 2023 година.
Още от категорията
Бюджет 2025 превръща държавата в сериозен конкурент на бизнеса във войната за кадри