"Нещо става в Пловдив!" , "Нямате да повярвате какво се случи, когато тя отвори очи! , "Извънредно! Баба изтупа килима си от балкона!" , "Шок и ужас! . Тези и други подобни заглавия често изскачат във фейсбука ви. Това са заглавия на текстове в различни сайтове. Когато кликнете върху тях обаче, не откривате очакваната сензация, а безобиден текст или реклама на продукт за отслабване, уголемяване на бюста, пениса и прочее израстъци.  

За съжаление подобни заглавия започват да се срещат в много информационни сайтове, и то не само такива, в които достоверността на информацията може да бъде поставена под въпрос. Скоро обаче тази порочна практика ще бъде прекратена. Facebook обяви, че вече ще наказва статиите с бомбастични заглавия. Социалната мрежа променя алгоритъма си и вече ще показва все по-рядко статии със сензационни заглавия, особено ако в текста информацията е подвеждаща, съобщава в. The New York Times.

Промяната вече е активирана в News Feed. Компанията е избрала определени типове заглавия, които е определила като повеждащи и написани единствено с цел да накарат потребителя да кликне на тях, съобщава Дневник.  "Искаме създателите на съдържание да публикуват материали, които интересуват хората. Смятаме, че хората се интересуват от много по-директни и конкретни заглавия", коментира Адам Мосери, вицепрезидент на отдела за продуктов мениджмънт на News Feed.

Компанията е обучавала новия алгоритъм няколко месеца. Той извършва доста задълбочен анализ на всяко заглавие, включително и на сайта, който го публикува. В това число влизат дори посещенията на сайта, откъде идват, как. По този начин алгоритъмът преценява кога даден сайт публикува сериозна информация, но по изключение е публикувал статия с подобно заглавие или тенденциозно разчита на този стил.

Надеждата на Facebook е да откаже повечето сайтове, които разчитат на социалната мрежа за своя трафик като целенасочено подвеждат потребителите със заглавията. Всъщност, тази "мода" се появи именно с увеличаването на популярността на Facebook. Все повече сайтове започнаха да се борят за вниманието на потребителите и се оказа, че бомбастичните и неясни заглавия са най-харесвани. 


Бел. ред. От самото си създаване TrafficNews.bg никога не е печелил читатели с подвеждащи заглавия. Категорично сме отказали да следваме практиката, която се превърна в стандарт за много сайтове, някои от които с претенции за сериозни медии. Стремим се материалите да бъдат с коректни заглавия, носещи достатъчно информация, за да може читателят да направи своя избор. 

TrafficNews.bg