
Ревизират системата за годишни технически прегледи. Междуведомствена комисия трябва да измисли начин, който да регулира проблемите с прегледите.
Идеята е вредните емисии вече да не бъдат класифицирани като опасни, което ще остави колите в движение. Срокът за отстраняване на такъв тип неизправности да бъде удължен от 14 на 30 дни.
Според автоексперта Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при пътнотранспортни произшествия проблемите са трупани с десетилетия.
"Българският автопарк е най-старият в Европа. 18-19 години е средната възраст на колите у нас. Българинът беше свикнал, че лесно може да премине през технически преглед независимо в какво състояние е автомобила му. Катализаторите бяха масово премахвани, за да не се запушват системно", посочи той пред NOVA NEWS.
По думите му гратисният срок за отстраняване на неизправности може да бъде удължен.
"При кола без ГТП не важат застраховките, така ако шофьор направи катастрофа, застрахователят няма да признае щетите. Под 0,5% от автомобилите не са минали преглед. В сервиз може да се направи най-общ преглед, но някои от колите са върнати заради проблеми със спирачки и кормилна уредба. В Германия не можете да минете ГТП, ако не работят подгряващите елементи на задните стъкла", обясни Тодоров.
Още от категорията
Виж всички
Състоянието на директора на полицията в Русе се подобрява

Митрофанова отхвърли обвиненията за дроновете в Полша

Мечка се разходи по улиците на Ловеч
Акценти
Виж всички
МВнР привика руския посланик заради дроновете в Полша







Кошмарни задръствания в Пловдив в първия учебен ден СНИМКИ
