През 2006 година  бизнесменът Георги Чалъмов, собственик на СД "Гербера - 99" печели конкурса, обявен от община Пловдив, за право на строеж върху общинския имот с площ 31 640 кв.м в ЖР "Тракия". Теренът се намира на бул. "Освобождение" между първото и второто колело след Мебелна къща. Представлява огромно тревясало пространство. 8 години по-късно там се издигат кметството на район "Тракия" и редица от 12 - етажни блокове.  Строителството върви с пълна пара и докато инвеститорът вероятно се радва на добра печалба, то обитателите на блоковете в съседство от няколко години са принудени да гълтат прах и пушек или да газят в кал до колене  в зависимост от сезона. 

Шум, мръсотия и затворени прозорци по всяко време на годината. Живот като в затвор. На това са подложени хората, които са имали малшанса да се заселят в района, преди да започне изпълнението на монументалния проект. 

Работниците започват строителните дейности още в 7 часа сутринта. Очевидно предпочитат да работят по хладно, но без да се интересуват, че нарушават съня на хората в съседните блокове.

Улицата,  която свързва строежа с ул. "Маестро Георги Атанасов", по която влизат и излизат камионите , натоварени с пръст, бетон, арматура и строителни отпадъци, е потънала потънала в прашоляк. Който при всеки следващ камион или при поредния полъх на вятъра се вдига нагоре, а след това пада върху колите , паркирани в района или влиза в домовете на хората, които са оставили по грешка някой отворен прозорец.

През последните 4-5 години чистият въздух в района се е превърнал в лукс. За сметка на това пък автомивките правят добър оборот. За съжаление през цялото това време инвеститорът и работещите в комплекса игнорират по всички възможни начини Наредбата за опазване на околната среда на Община Пловдив. Камионите, които изнасят пръст или отпадъци не са покрити с платнища, не се оросява и овлажнява терена, замърсената улица се почиства проформа. 

През есенно -зимния сезон нещата стават още по-неприятни, защото мократа пръст се превръща в кал, която гумите на камионите разнасят из целия квартал. След това калта изсъхва и отново се вдига във въздуха под формата на прах. 

Този кръговрат продължава вече пета година. 

"Имаме няколко сигнала и сме предупредили г-н Чалъмов да спазва изискванията на Наредбата. Ако не вземе мерки, ще му бъде съставен акт. Предупреден е и Общинския инспекторат" коментира за TrafficNews.bg кметът на район "Тракия" Костадин Димитров. 

"Гербера -99" осигурява голям брой работни места, за което адмирираме г-н Чалъмов.

 Специално за техническият ръководител на обекта обаче припомняме че,   Наредбата за опазване на околната среда на територията на Община Пловдив

ЗАБРАНЯВА:

 -Замърсяването от строителни и други обекти на пространствата извън обектовото изграждане

 - При извършване на строително-ремонтни дейности и разрушаване на сгради, физическите и юридическите лица са длъжни да предприемат действия за опазване чистотата на въздуха, чрез оросяване, овлажняване или използване на съоръжения със смукателни системи.

-При строително-ремонтни работи, извършващите ги фирми, физически лица и/или собственици са длъжни ежедневно да поддържат чистотата (метат и мият) в прилежащите към обекта тротоари и улични платна.

 - Превозването на строителни материали, отпадъци или насипни товари се извършва с превозни средства, покрити с платнища, снабдени с контейнери или добре уплътнени каросерии.

Камионите влизат и излизат в обекта без платнища

Участъкът, който свързва строежа с улицата, от където минават камионите, е само пръст и пясък. Няколко камиона чакъл вероятно биха решили частично проблема. 

При всеки порив на вятъра прахът от улицата се вдига като облак над близките блокове

Разнасянето на боклука от метачките, едва ли може да се приеме за почистване на улицата. Всъщност единственият ефект е, че още повече увеличават запрашаването.

Така изглежда улицата след дъжд. А есента  и есенните дъждове са само след месец.

След запитването до район "Tракия" от репортер на TrafficNews.bg следобед камионите, които изнасят пръст от обекта вече се движеха с покривала. 

....макар и не много добре уплътнени. Но това е някаво начало. Надяваме се добро!

 Парашкева Иванова, TrafficNews.bg 

*Авторът живее в непосредствена близост до строителния обект и е пряк свидетел на всички нарушения