Клип в социалните мрежи предизвика вълна от възмущение в пловдивчани. Видеото е заснето в неделя сутринта от колоездач, който се е сблъскал лице в лице с ремонта на моста на Адата и булевард „България”. Но не дейностите са причина за гнева на пловдивчанина, а липсата на обезопасителни мерки.
Велоалеята от източната страна на моста свършва в… нищото. Или с две думи – в двадесетметрова пропаст. Връзката между моста и булевард „България” е в процес на ремонт, в който крайна дясна лента, тротоар и велоалея са изровено изцяло. Мантинелата лисва, както и предпазната стена.
В неделя колоездачът е поел в посока Кършияка. Карайки по трасето обаче, се оказал на ръба на пропастта, без ограда и без указателна табела. Освен това лампата, намираща се точно до изкопа, липсва. Останал е само металният стълб, но без крушка. Дежурна лампа също не е осигурена или друга светлоотразителна маркировка.
„Ако се движа с колелото надвечер по тази велоалея, без осветление и ограда, то гробът ми ще бъде ето там – в средата на пропастта. Това моста на Адата ли да го нарека, или моста на „Смъртта”? Трябва някой да се утрепе ли, за да се действа адекватно? Няма знак, няма предупреждение – как да разберем за ремонта?”, пита във видеото Стоян Стоянов.
Пътешествието на смъртта, както той го нарича, продължава по натоварения булевард. Велосипедистите са принудени да се движат по платното между фучащите коли.
Стоян Стоянов показа ситуацията и от другата страна на изкопа. Отново без ограда, без маркировка, без предупредителна табела и без улично осветление.
Наш репортер направи проверка на място за ситуацията около ремонтните дейности. Явно видеото, разпространено в социалните мрежи, е стигнало и да ръководителите на строителната фирма. В понеделник сутринта опасният участък бе обграден от всички страни с мрежи, конуси и ленти. Стълбовете все още стоят без лампи, указателни табели липсват.
Наши читатели обаче сигнализираха, че част от загражденията са поставени от Стоян Стоянов. След заснемане на опасността, той е слязъл в дълбокия ров и сам е изнесъл металната мрежа. Същата е поставил в края на велоалеята на самия мост.
Действията си дори е документирал в пореден клип, които също е споделил в социалните мрежи.
Наш репортер се свърза и с фирмата, извършваща ремонта - "Щрабаг". Оттам заявиха, че са предприели всички обезопасителни мерки, както и че в началото на моста на Адата от южна страна, както и на булевард „България”, са поставени табели за опасност по трасето.
„Всеки ден се взимат мерки, но го има и човешкия фактор. Какво се вижда на видеото от Стоян Стоянов, металната преграда е бутната в рова. Това значи, че е изкъртена от някой недоброжелател. Мрежите се крадат и бутат”, заяви Любомир Попов – ръководител на проекта за изграждането на булевард „Северен”. Днес на огражденията са поставени и оранжеви лампи.
Ремонтът е част от проекта за изграждане на булевард „Северен”. Следващите месеци предстои полагането на канализация, подземна инфраструктура, пътната част, тротоарите, както и изграждането на самото кръгово движение край моста на Адата.
Припомняме, че обектът струва около 10 милиона без ДДС и е част от финансирате по 30-милионния заем. Той ще е широк 34,50 метра - с три ленти по 3,50 метра, средна разделителна ивица 2 метра и тротоари с велоалея. В момента се работи по изграждането на подземна и надземна инфраструктура, нова пътна конструкция, тръбни канали мрежи, улично осветление, светофари, водопровод, канализация, джобове за спирките.
Новият булевард ще бъде готов до септември.
Още от категорията
Смях и възмущение: Кои бяха най-куриозните истории от Пловдив през изминалата 2024 година