Стотици пловдивчани се превърнаха в нарушители, за да стигнат до работните си места в бившата зеленчукова борса. Тази сутрин на хората се е наложило да карат в насрещното от Брезовско шосе по новия бул. „Северен” или да обиколят половината град и да влязат откъм моста на „Адата”, провирайки се между строителните машини, за да стигнат до складовете, тъй като единственият вход от другата страна е останал заключен. Ситуацията напомня Параграф 22. Абсурдното е, че въпросната врата попада в частен имот – на Търговски център „Тракия”, и до момента преминаването с автомобили оттам е ставало единствено благодарение добрата воля на собствениците. Сега може да се мине единствено пеша, а стоката да се носи на ръце.   

„От 30 години съм тук. Подобно нещо не се е случвало досега – от сутринта идват клиенти и като видят, че няма откъде да минат с бусовете, си тръгват. По принцип август е по-слаб месец, сега ще фалираме”, оплака се пред репортер на TrafficNews собственик на едно от магазинчетата в зеленчуковата борса. „Това е частен имот. Решението е взето от изпълнителния директор”, заяви шефът на портиерите на търговски център Янаки Янакиев. Мъжът разказа, че до средата на 90-те години двата имота се били разделени със стена. Вратата е поставена допълнително.

Според търговците от "Тракия" тя е предвидена за „извънредни ситуации”. Откакто тече ремънтът на новия градски булевард и вратата стои отворена в работно време, трафикът се е увеличил многократно. Така самите те вече трудно намираме място за спиране.

Бул. „Северен” трябва официално да бъде отворен за движение в началото на септември. Според хората от зеленчуковата борса обаче, проблемът няма да бъде решен. TrafficNews алармира за това още в края на миналата година. Припомняме, че тогава 600 пловдивчани, работещи в търговиите на Брезовско шосе, заплашиха с протестни действия и гражданско неподчинение, ако Община Пловдив не преразгледа проекта си за бул. „Северен”. Търговците искат да се направи кръстовище със светофарна уредба към входа на търговиите, както и самият портал да бъде разширен.

С новия булевард и движение, пътят за клиентите ще бъде удължен с около 6 км. "Така, дейността ни се усложнява, защото с по-дългия маршрут, клиентите вероятно ще предпочетат някое по-близко място, от което да си пазаруват”, каза още тогава Никола Колев, който е управител на обект в засегнатата зона.

Кметът Иван Тотев обаче е категоричен, че няма как да се накъса булевардът. „Когато се създава нещо хубаво, някой стар начин на живот се променя. При доставяне на стока, камионът няма да влезе през Брезовско шосе, а през Рогошко шосе например и оттам ще си кара направо.  Да, с 2 км ще е повече, но няма друг вариант. Какво ще се случи там, ако направим кръстовища за леви завои? Това са две платна по три ленти, не можем да накъсаме булеварда. Просто ще се изтрепят… Нали виждате какво се случва в Пловдив? Минават през кръгови, влизат в подлези, там ще минават и камиони. Разделителна ивица ще има, тя вече е съгласувана и с КАТ”, каза кметът.

600 души излизат на протест заради изпълнението на новия пловдивски булевард ВИДЕОХората, работещи на Брезовско шосе, искат проекта на „Северен” да се промени, остават без вход

Коли тръгнаха по новия булевард в Пловдив! Кръговото – почти готовоКъм момента все още не са изградени локалните платна, свързващи моста на Адата и булевард „България”

 

Вижте какво разказаха хората още в края на миналата година пред TrafficNews: