Вътрешният ринг е може най-грандиозният проект на Пловдив, който включва редица важни задания за нови пътни връзки. Идеята на ринга е движението от центъра на града да се пренасочи към големи и удобни булеварди, които са изнесени в периферията.
Според концепцията ще може да се прави пълен кръг около Пловдив без да се налага въобще да се влиза в централна градска част. Това на практика ще сложи край на всички задръствания и проблеми с трафика. Проблемът е, че цялото начинание е изключително скъпо, а бюджетът на града ограничен.
„За да правим нови пътни връзки, трябваше да ремонтираме всички основни булеварди в Пловдив. Това правихме през последните 7 години. Сега усилията са ни за нови булеварди и разширяване на съществуващи”, обясни кметът.
Още през есента се очаква да се пререже лентата на първия компонент от вътрешния ринг – бул. „Северен”. Връзката от Моста на Адата към Брезовско шосе ще разтовари значително „Цар Борис III Обединител”. Новият булевард струва около 10 млн. лева без ДДС, а се предвижда и втори етап, който да свързва Брезовско шосе директно с Карловския надлез.
В момента в ход е и обществената поръчка за изграждането на „Модър-Царевец”. Градските власти удължиха срока за приемане на оферти, тъй като при първата поръчка нито една компания не подаде оферта. Кметът заяви, че ако и при втората процедура никой не се яви, ще се пристъпи към нова обществена поръчка, с различни параметри.
Третият проект е може най-големият от гледна точка на стойност. Връзката между „Тракия” и „Южен” се очаква да струва над 50 млн. лева. Тя ще е с надлез над жп линиите, като директно ще се свързва бул. „Александър Стамболийски” с улица „Цар Симеон”. По думите на кмета тази връзка още лятото ще има строително разрешение, както и готов проект. Той предвижда да има кръгово кръстовище над жп линиите, което да хваща основните направления – „Кукленско шосе”, Асеновградско шосе , „Цар Симеон” и бул. „Александър Стамболийски”.
Последният проект, който трябва да завърши ринга е нов мост над Марица край железния жп мост. За него вероятно ще бъде пуснат конкурс, след като Община Пловдив не остана доволна от проектирането на съоръжението през софийската фирма.
Освен четирите големи проекта, градските власти трябва да работят и по свързващата инфраструктура около тях.
На практика трите обекта са над 100 млн. лева, като за тях ще се търси държавно финансиране. Кметът вече беше казал, че проектите ще са на бюрото на кмета в следващия мандат.
Повече за проектите, вижте в линковете: