Отрязаха десния завой на Сточна гара, видя репортер на TNS.bg. Секцията, която доскоро пропускаше автомобилите, които идват от бул. "Христо Ботев" и завиват надясно, вече няма. Преди подмяната на светофарните уредби колоната в най-дясна лента, които чакаха за завой към "Цар Борис Трети Обединител" използваха допълнително време, тъй като имаше отделна стрелка за надясно. 

Сега обаче такава липса и всички чакат светофара да разреши преминаване направо и надясно.

В същото време светофара на кръстовището между булевард "Освобождение" и "Цариградско шосе" не работи. Служители на фирмата, поддържаща уредбите, отстраняват повредата, а хаос сред шофьорите не липсва.

Синхронизирането на светофарните уредби на големите кръстовища продължава. 

Какво да очакваме четете ТУК!

След десетките сигнали на наши читатели за работата на новите светофарни уредби в Пловдив, репортер на TNS.bg се свърза с фирмата изпълнител, която обясни подробно как ще работят те и по какъв начин ще облекчат трафика.

Финансирането

Системата за управление на трафика е  част от проекта за Интегриран градски транспорт, финансирани от Европейския съюз. Системата е част от проекта заедно с велоалеите, дигиталните табла и електронното таксуване в градския транспорт.

В системата са включени 50 светофарно регулирани кръстовища. Основните предимства на системата са осигуряването на приоритет преди всичко на автобусите от градския транспорт, местно гъвкаво управление и централизирано управление на кръстовищата от Центъра за управление на трафика.

Левите завои

В първоначалните анализи липсата на отделна фаза за левите завои бе определено като основен проблем на големите кръстовища в Пловдив. Отделянето им беше невъзможно с остарелите светофарни контролери. Като част от проекта са поставени нови високотехнологични контролери, които позволяват оптимизиране на организацията на движението и подобряване на безопасността. Примери за това са кръстовищата на бул. „България“ с бул. „В. Априлов“, бул. „Победа“ и бул. „В. Левски“, както и това на бул. „Източен“ и бул. „Мария Луиза“.

Ще бъде необходимо време на шофьорите да свикнат с тези сериозни промени в организацията на голяма част от кръстовищата в града, но след като това стане всички ще разберат ползите от въвеждането им.

Ползите

При най-натоварените кръстовища е въведено гъвкаво управление, което означава, че продължителността на зеления сигнал се определя от интензивността на автомобилните потоци, посредством трафик видео-детектори.

Допълнително подобрение на ситуацията по улиците в града ще бъде постигнато от синхронизираното управление на отделните групи кръстовища. Пример за такива са кръстовищата по бул. „България“, бул. „Източен“ или ул. „Гладстон“.

За осъществяване на централизираното управление кръстовищата са разделени на групи, които да бъдат управлявани заедно. Интензивността на трафика за всяка група ще бъде следена денонощно от допълнителни трафик видео-детектори, разположени на стратегически места. Тази информация е използвана от специален софтуер за навременно включване на сигналната програма, която най-ефективно обслужва моментната интензивност.

Проектът включва и модернизация на светофарните уредби изразяваща се в инсталации на нови горещопоцинковани метални конструкции и енергоефективни LED секции.

На 19 от кръстовищата посредством специализирано оборудване са приемани и обработвани заявки за приоритет от закъсняващите автобуси. По този начин системата допринася допълнително за намаляването на закъсненията на градския транспорт. 

На 15 от кръстовищата с много висок интензитет на движение са монтирани камери за видеонаблюдение. Те позволят на диспечерите от Центъра за управление на трафика постоянно да наблюдават ситуацията и да реагират адекватно при нужда.

Още новини ТУК

TNS.bg