„Лада“ отдавна не е соц компанията, която правеше култовите модели „Самара“ и „2107“. Руският автомобилен гигант сериозно изплаши не кой да е, а самата светая светих на спортните коли – „Ферари“.
Причина за безпокойството е революционния модел Raven („Рейвън“, гарван, б.ред. ), който има наистина извънземна визия. Спортинят свят е на нокти в очакване на колата на бъдещето, пишат руските медии, цитирани от krakranews.com.
Намериха се скептици, които смятат, че руският „хищник“ не е чак такова чудо, тай като концернът „ВАЗ“ не разполагал с двигател, достоен за задвижването на „Рейвън“. Предполага се, че той ще бъде поставен по средата на автомобила. Какви обаче ще са конкретните технически характеристики на концептуалния модел – предстои да видим.
Вижте още снимки и преценете сами за каква кола става дума:
В продажба е и новият джип на „Лада“, той струва само 13 500 лева.
Базовата версия на автомобила, направен на базата на Dacia Sandero, е 589 000 рубли или 13 519 лева, а най-скъпата версия – 723 000 рубли (16 600 лева), съобщиха официално от руската компания.
XRAY е вторият модел на компанията след Vesta, който е направен в новия стил на марката, наложен от партньорите от алианса Renault-Nissan.
От Lada коментират, че XRAY е издържан в типичния за компактните хечбек автомобили дизайн, но притежава и модерно SUV излъчване. Моделът е развит върху платформата В0 и има над 500 оригинални детайла.
Стартовата цена от 13 500 лв. важи за лада XRAY с 1,6-литров бензинов двигател с мощност 109 коня и 5-степенна механична скоростна кутия с оборудване Optima, което включва въздушни възглавници за шофьора и пътника до него, антиблокиръща система ABS+EBD, ESP и за контрол на тягата TCS, за удържане при наклон, електрически стъкла на предните врати, регулиране на предната седалка на шофьора на височина, аудиосистема с тъчскрийн дисплей и Bluetooth, 16-цолови джанти и т.н.
Най-скъпият пакет за руския кросоувър Prestige включва датчици за светлините и чистачките, подгряване на предното стъкло, климатроник, камера за задно виждане и тонирани задни стъкла. С това оборудване автомобилът върви и с 1,8-литров бензинов мотор с автоматична трансмисия.
Дължината на серийната версия на кросоувъра Lada XRAY е 4164 мм, широчината – 1764 мм, а височината – 1570 мм. Минималният обем на багажника е 324 л, а при свалени задни седалки той нараства до 770 литра.
Руснаците нямат колебания, че XRAY ще мине европейския краштест по стандарта EuroNCAP. От АвтоВАЗ смятат, че колата ще набере минимум три звезди от пет възможни и ще се продава без проблеми в Европа.
В края на годината ще излезе и версията XRAY Cross със задвижване 4×2 и 4×4, а също така и Vesta Cross, която ще е със задвижване само на предните колела.