Ученици си заснеха порноклип и се изфукаха с него в нета. Главните герои от видеото, качено в български секс сайт са непълнолетни момче и момиче, а около тях 4-5 техни приятели ги снимат с телефоните си. Младежите правят това на пейка посред бял ден, без да се притесняват от хората, които минават покрай тях. Момичето позира с удоволствие на „оператора” и въпреки крехката си възраст показва разностранни умения. Живуща в съседния блок дори идва, за да им направи забележка, но дори това не спира палавите младежи.

Авторът на клипа дори нарича себе си „горд оператор на порноклип” и без притеснение коментира сцените на пейката. По някое време самият той иска цигара, бира и да се включи в порно сюжета. От клипа става ясно, че момичето е 9-ти клас, а момчето 11-ти. В същия сайт има още десетки клипове, в които участници са ученици от български училища. В едно от видеата момиче прави френска любов на свой съученик в класната стая, докато преподавателят пише на дъската. В същото време нейна съученичка доставя с ръка удоволствие на момчето, с което стои на един чин. „БГ ученичка се чука яко”, „Написа ли си домашната?”, „Ученичка лапа….” и прочее заглавия и видеа имат стотици почитатели в нета. В общите условия на сайта е записано, че потребителите трябва да имат навършени 18 години, но това условия явно не важи за героите от клиповете.

Във връзка с масово разпространяваните порноклипове на тийнейджъри в нета TrafficNews.bg потърси за коментар психолога Йордан Танковски. Ето как той коментира скандалните кадри:

"Грозно е, жалко е това, което видях, но това се превръща в някаква форма на съвременна форма на инициация - да докажеш пред другите своята "постмодерна освободеност", да покажеш ексхибиционистичното си сексуално въображение като единствената възможност за демонстрация на твоята личностна приемственост. Тези опити са някаква форма за антиконформистки протест срещу съвременното обезличаване, особено когато липсват модели за подражание, когато липсват семейни ценности и когато родителите и учителите нямат авторитет сред децата си.

Има една пирамида на Робърт Дилц за логическите нива на човешката личност, където се вижда, че човек се намира в среда, има поведение, способности, ценности, мисия и идентичност. Знаете ли, проблема е, че всички съвременни форми на образование стигат до поведението и в най-добрия случай до способностите. Въобще не се работи с ценностите, т.е. няма никакво учене на житейски умения. В училище, в семейството не се изследват лошите поведенчески модели, породени от рискови ценности, защото за да имаш рисково поведение, то се поражда от рискови ценности. Цялата образователна система е лишена от възможността да работи с ценностите и идентичността, която е пряко свързана с изграждането на самочувствие. Децата заучават някакъв материал и после го възпроизвеждат без никаква критичност. Другият момент е, че в интернет се търси пространство за изграждане на авторитет, защото липсата на самочувствие в реалния свят се компенсира със "самочувствие" във виртуалния, т.е. образната консумация от интернет и от електронните медии прави човек пасивен по отношение на своите преживявания в реалния свят. Създаването на чужда идентичност, на чужд аз-образ във виртуалното пространство е декомпенсация на истинската идентичност в реалния свят. Създават се два свята, които във въображението на младите виртуалния измества реалния и виртуалния се превръща в този, в който се "живее". Консумирането на образи ( в това число и на еротични и порно образи) е форма за трансформираните комплекси в привидна освободеност и демонстрирано самочувствие. Така младежите постигат своеобразно забелязване на себе си и изграждат декомпенсиран нереален образ, който с постоянна повтаряемост се превръща в очите на другите като реален (това е на принципа на постоянно повтаряната лъжа, която в един момент се превръща в "истина" за другите). Когато с показни сексуални сцени, които публикуваш в интерент се опитваш да утвърдиш себе си (особено, когато си 17-18 години) това може да означава, че вече няма ценности, които да ме свързват с другите в реални комуникативни взаимодействия (на живо). Самият факт, че децата експериментират със съкровени, интимни практики, означава, че показния секс е част от съвременната комуникация (така, както те я възприемат) и им служи за себедоказване пред другите - ние сме освободени, хора без задръжки и това ни прави уникални, интересни, забележими, "герои". Така, ние сме приети в тинейджърската общност и непрекъснато трябва да търсим все нови и нови форми за поддържане на тази интересна и интригуваща за другите идентичност.

Децата (младежите) с едно кликване на компютъра си влизат в едно виртуално информационно пространство, в което за съжаление няма цензура и всеки може да преживее себе си като ексхибиционист или воайор. За съжаление ставам свидетел понякога на случайни разговори (в кафенета, публични места или ресторанти) между тинейджъри, в които се говори за секс, като все едно обсъждат различни торти или гледат филм, т.е. до такава степен секса е част от злободневието на тези младежи, че това действие е напълно обезценено като някакъв интимен акт или нещо, което съкровено и е свързано само с най-мили и съкровени моменти. За съжаление в тези времена на информационно пресищане и програмиране, когато липсва стремеж за вътрешно разнообразие, стремежът за утвърденост пред другите се извършва с формите на външното разнообразие. Аз трябва да съм различен, но трябва да го докажа с факти, а какъв по-лесен начин да го направя с камерата на телефона си, снимайки себе си и моята приятелка в доста интимни ситуации. Това, навремето го е правило и предишното поколение, само че историите се разказваха. Разликата сега е, че децата имат възможността да бъдат "журналисти", т.е. да създават медийно пространство, макар и опорочено и грозно."

TrafficNews.bg