В последните няколко дни се вихри скандал, свързан с марката Balenciaga. Луксозната модна къща си навлече гнева на стотици хиляди хора, след като се появиха смущаващи кадри на деца в нова кампания. Проблемът е, че малките деца позират в компанията на плюшени мечета, като играчките са облечени или имат аксесоари в стил БДСМ.

Бурната и негативна реакция онлайн принуди от Balenciaga да се извинят публично, като междувременно прехвърлиха вината върху италианския фотограф Габриеле Галимберти, заснел скандалните кадри.

Разбира се, няма как да повярваме, че една рекламна кампания не минава през одобрението на много хора, преди да се появи в публичното пространство. Което означава, че ръководството на Balenciaga определено е било наясно с това какви са рекламните снимки.

Още един смущаващ факт е, че на една снимка, отново от нова рекламна кампания на марката, се вижда извадка от становището на Върховния съд в САЩ, свързан със закон за детската порнография. Решението определя, че предлагането или искането за прехвърляне, продажба, доставка или търговия с детска порнография не нарушава Първата поправка на Конституцията на Съединените щати.

След избухването на скандала, моделът Бела Хадид премахна своя снимка като рекламно лице на Balenciaga от профила си в Instagram, пише rozali.com.