Сърбия е в шок и скръб след стрелба в белградско училище. 14-годишен застреля 8 свои съученици и охранител. Ранени са още 6 деца. Учителка е в тежко състояние. 14-годишният стрелец е имал подготвен план, схема на училището, списък с деца, които искал да убие, имал и коктейли Моллотов в раницата си, обясни началникът на полицията в Белград Веселин Милич.

Подобна трагедия в Сърбия не се е случвала досега. Никога досега толкова много деца не са убивани и то толкова хладнокръвно. Това заяви пред БНТ журналистът Николай Кръстев, дългогодишен кореспондент на БНР в западната ни съседка.

Всички се питат защо се е случило това.

От брифинга на началника на белградската полиция стана ясно, че 14-годишният ученик, който застреля 8 свои съученици и охранител, е планирал убийствата. След като е влязъл в сградата на училището, той е стрелял срещу охранителя и едно дете, което е било с него и след това отворил вратата на първата стая и прострелял своята учителка по история. Нападателят е бил отличник по история и не е ясно дали убийствата са провокирани от това, че има двойка по предмета. Такава версия се появи по-рано днес.

Кръстев заяви, че според някои информации, стрелецът е бил подложен системно на насилие в училище и в учебна школа по театрално майсторство. Поискал е помощ, но никой не му е обърнал внимание. Според Кръстев властите явно са подценили случая.

Детето е било от добро семейство, баща му е бил лекар. В медиите се твърди, че баща му го е водил да стреля, което се проверява. Трябва да се отговори и на въпросите как детето е получило оръжието. Ако е било в сейф с код, значи е знаело кода.

След нападението момчето само се обадило на полицията. Мотивите му за нападението остават неясни. Бащата на нападателя е арестуван. Няма данни за пострадали български деца, обясни за БНТ посланикът ни в Белград Петко Дойков.

Пред училището, където се случи трагедията, са се събрали хора, които са в шок и атмосферата е тягостна.

Училището е в самия център на Белград. Хора започнаха да оставят цветя и да палят свещи.

Съученици на децата и техните родители не могат да повярват какво се е случило и защо.

Една от учителките в съседен клас през сълзи казва, че не знае как като учители и възпитатели са пропуснали да чуят това дете, какви проблеми има и да му помогнат.