"Имам 20 години стаж в системата на "Автомобилна администрация" и до ден днешен няма отговор защо касовите апарати на таксиметровите коли се водят на отчет в ДАИ, след като ние не сме приходна агенция. Как може всеки пазач на паркинг да има на врата касов апарат, свързан с НАП, а такситата - не!" Така шефът на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" - Пловдив Иван Въчев коментира символичните постъпления от таксиметрова дейност в бюджета. 

Преди два дни под тепетата бе проведена мащабна операция на Икономическа полиция, НАП и ДАИ, при която бяха арестувани лица, свързани с четири от най- големите фирми за таксиметрови превози в града.  Паралелно разследване на TrafficNews.bg установи, че петте фирми, които държат около 70% от такситата в града,  са собственост на лица с криминални досиета.  Окръжният прокурор Румен Попов  официално потвърди, че по данни на ДАИ 1000 от 1500 таксита в града се водят на скитници, затворници и хора, които дори не знаят, че имат бизнес. 

Петима с криминални досиета държат 70 % от такситата в ПловдивКолите всяка година се прехвърлят на нова фирма бушон

Шефът на ДАИ заяви, че не е виждал повечето собственици на най - големите фирми превозвачи в града, а се е срещал само с техни пълномощници. "Има превозвачи, които аз не съм виждал. Тук идват само едни пълномощници, които вписват или отписват коли или дефискализират апарати. Ние не можем дори едно писмо да връчим на тези пълномощници.  Когато пратим писмо до управителя, то се връща обратно от пощата, че получателят не е открит на адреса. И ние не можем да осъществим контакт с тях" възмущава се Въчев. 

Другият проблем е с правомощията на Професионално компетентните лица, с която всяка фирма - превозвач има договор. Удостоверението за регистрация се издава на ПКЛ, но на това лице не е вменено абсолютно никакво задължение. "Надявам се с новата нормативна уредба това да бъде променено.  Контролът във фирмите превозвачи в легалните фирми е лесен. Но има такива , които просто отказват да ни дадат документите. И ние нямаме механизъм да ги принудим." коментира транспортния шеф. 

Според него нормативната уредба по отношение на таксиметрова дейност в България е остаряла. 

Какво още заяви началникът на ДАИ - Пловдив , гледайте във видеото: