Редовен и удобен градски транспорт е един от отговорите на проблемите със задръстванията, смята Димитър Чолаков. Експертът в транспорта е на пето място в листата на БСП за Общинския съвет в Пловдив, като част от гражданската квота.

Превозвачът е на 56 години, като вече има един мандат като общински съветник зад гърба си. Женен, има дъщеря, която е практикуващ адвокат. Завършил е първо полувисше образование специалност – преподавател по безопасност на движението и автоинструктор. След това бакалавър по Управление на транспорта и магистратура по икономика от Икономически университет –Варна. От 1986 година е преподавател в Професионална гимназия по транспорт "Гоце Делчев" – Пловдив, а през 1992 година започва да развива бизнеса си с транспорт.  Преподавателската си кариера завършва през 1998 година, като оттогава се занимава само с автобусни превози.

„БСП търси достойни хора, които са се доказали в своите сфери и могат да спомогнат за развитието на Пловдив. Винаги съм бил на принципа, че добрите предложения за града трябва да се подкрепят, a левицата е генератор на такива. За мен един общински съветник трябва да работи първо за града и гражданите”, мотивира Димитър Чолаков участието си в листата на БСП.

Неговият приоритет ще е отново подобряването на състоянието на градския транспорт.

„Гражданите на Пловдив трябва да получат бърз, комфортен и удобен транспорт. Всички тези електронни табла трябва да заработят, а разписанията да се спазват.  За това е нужна и добра организация  на движението. Трябва да се създаде коридор на тези автобуси, за да използват пътната инфраструктура – бус лента или отделно локално платно. Ако няма конфликтни и пресечни точки с други превозни средства, оттам разписанията ще се спазват и автобусите ще бъдат най-удобното средство за предвижване в Пловдив.  Няма как да изпълняваш едно разписание, ако  се сблъскваш с  всички останали участници в движението на равни начала”, казва Чолаков.  Той дава и примери с това как автобусите трябва да се редовни, а в същото време са зависими от обстоятелства като жп линиите в квартал „Христо Смирненски”.

Задължително е и оптимизация на транспортната схема. Последно време в Пловдив се разрасна много като строителство във всеки един квартал. Има нови комплекси, които са извън обхват на градския транспорт.  Според Чолаков, когато се направят необходимите корекции на схемата, ще се види дали е необходимо нови автобусни линии или увеличен брой на сегашните разписания.

Димитър Чолаков е с преференция 105 в 56 номер – БСП от интегралната бюлетина

Купуването и продаването на гласове е престъпление!