Новият кмет на Пловдив може да се сблъска с истинско предизвикателство още преди да е встъпил официално в длъжност. Най-очакваното събитие в негативен аспект за трафика на Пловдив – затварянето на Бетонния мост, вероятно ще се състои дни преди вота на 29 октомври.
По график фирмата изпълнител „Трейс” и НКЖИ бяха обявили ,че до края на септември работата по кръговото на гарата трябва да завърши, като се отвари изцяло бул. „Христо Ботев”, както и бул. „Руски” и ул. „Иван Вазов”.
През последните седмици обаче работата забуксува, като по обекта няма толкова техника и строители.
Репортер на TrafficNews се свърза с ръководителя на проекта от страна на НКЖИ инж. Иван Бакаласки. Той потвърди, че има забавяне в линейните графици, а причината е подземна комуникация.
„Малко изоставаме с времето в действителност. Причината се оказа подземна комуникация, която не бе предвидена в началото. Това бе голяма тръба Ф500, която трябваше да се смени, както и да се направи байпас към нея. Също бяха подменени и високоволтови кабели на електроразпределителното дружество”, заяви инж. Бакалски. Той обясни, че се очаква в следващите дни работата да се засили.
„ Скоро ще асфалтираме частта над бул. „Христо Ботев” и ще пуснем движението двупосочно. Предполагам до 15 октомври ще отворим и бул. „Руски” и ул. „Иван Вазов”. Тогава ще поискаме и временна организация за евентуалното затваряне на Бетонен мост”, заяви ръководителят на проекта.
Припомняме, че въпросното затваряне ще продължи минимум 6 месеца, като съоръжението ще бъде недостъпно за автомобили. Предвижда се той да бъде повдигнат, като това ще се случи от страната на район „Южен”, а също така конструкцията на моста ще бъде подсилена. Повдигането ще струва 5 млн. лева, като финансирането ще бъде осигурено от НКЖИ.