Първото искане на Веселин Дошков да вземе идеалните части от Община Пловдив на „Автогара – Юг” датират още от 2002 година, научи TrafficNews.  След приватизацията на държавната фирма  „Хеброс бус” собственикът й депозира в Община Пловдив през 2002 година  искане  за прекратяване на съсобствеността.

Тогава „Хеброс бус“ ООД се легитимира като собственик на автогарата с площ от 4680 кв.м със скица от 1972 година, или иначе с близо 1200 кв.м по-малко, в колкото се изразяват идеалните части на Община Пловдив.

По скицата от 2000 година имотът става 5860 кв.м, като предвид установената разлика между описаната площ по акт за държавна собственост и Община Пловдив съставя акт за публична общинска собственост и така автогарата става съсобственост.

Като мотиви се дават, че  идеалните части са разликата в имота, като това са улици и регулации, които се изменят  според подробните устройствени планове в зоната.  През 2002 година  Общинският съвет решава да прекрати съсобствеността в имота и го актува от общинска публична в общинска частна.  Още следващата година се взима  решение за прекратяването на съсобствеността, като „Хеброс бус” предлага част от имота си на автогара „Родопи”, който е необходим за пробива под Централна гара. Това обаче така и не се случва. През 2015 година  отново Дошков предлага да замени общинската част от автогара „Юг” за имота на автогара „Родопи” за пробива на гарата, това обаче също пропада.  Община Пловдив плаща над 250 000 лева на „Хеброс бус” за автогарата, за да отчужди имота през 2020 година.

Община Пловдив плаща 263 хил. лева на Дошков за имоти за пробива под гаратаОще 250 000 лева ще бъдат даден на БДЖ за площада пред кино „Гео Милев”

Същата година се подготвя ново решение за прекратявана на съсобственост от Община Пловдив, на база искане на превозвача. Той обаче го оттегля и така се стига до 2023 година, когато Дошков иска безвъзмездно Община Пловдив да се откаже от собствеността си.

В доклада на шефа на общинска собственост Николай Аджеларов се казва, че до 2020 година Веселин Дошков никога не е отричал, че Общината притежава идеални части. Според доклада  има няколко скици с различни големини на имота от 6850 кв.м. до 4680 кв.м.  Това обуславя, че не може да се определят с точност границите на имот. 

Така се стига до заключението, че има невъзможност  да бъде установено по категоричен начин,  както правото на собственост, както на „Хеброс бус”, така и на Община Пловдив. Поради това се получава материален  спор, който трябва да бъде решен по съдебен ред.

Всички тази  факти сочат, че последните изказвания на Веселин Дошков, че „случайно” разбрал за съсобствеността на Община Пловдив в автогарата, не отговарят на истината. Повече от 20 години той се опитва да вземе общинските дялове – първо с покупка, след това със заменка, а накрая дори безвъзмездно.

Както TrafficNews първи писа Веселин Дошков иска да продаде автогара „Юг”, а вече има редица запитвания от строителни предприемачи за имота.  Парцелът е с устройствени показатели СМФ1, което позволява мащабно строителство.

Ще изникнат ли небостъргачи на Автогара – Юг? Дошков иска Община Пловдив да се откаже от дяловете сиСобственикът на „Хеброс бус” разпродава бизнеса си на парчета, градът може да остане без автогара

В същото време автогара „Север” е на път да изчезне. След като Дошков продаде паркинга, за да построи хипермаркет, перонът също вече е бил договорен, макар официално сделката да не е изповядана, научи TrafficNews.  Най-вероятно на мястото ще бъде построено казино.

Очаква се официалното становище и на кмета Здравко Димитров за имота на южната автогара. На базата на него Дошков може да заведе дело за собствеността, ако откаже да се деактува общинския дял.

Дошков търси купувач на „Хеброс бус”, строителни фирми се облизват за автогарите муФирмата на превозвача има задължения за близо 20 млн. лева, иска близо толкова за компанията