Трафикът е сочен за основен проблем от пловдивчани, предвид множеството ремонти и затворени отсечки. Кметът Костадин Димитров заяви, че ще иска точно и ясни срокове за приключването на ремонтите.
Какво е свършил досега и какво планира за трафика в града, вижте в интервюто на TrafficNews.bg.
-Г-н Димитров, изминаха почти два месеца, откакто стъпихте в Община Пловдив – приключи ли опознавателния процес и препокриха ли се очаквания – реалност на това, което заварихте в администрацията?
-Както пролича на последната сесия, намирането на проблеми не е приключило, но имахме представа с какво се захващаме. За съжаление, очаквах, че ще имам няколко дни почивка межди изборите и встъпването ми в длъжност. Е, нямах ги тези дни, а откакто встъпих съм имал само един почивен ден. Очаквано е натоварено, като полагаме максимално много усилия да обхванем всички проблеми. Можеше и да е много по-леко, ако ги оставим по течението, но не за това са ме избрали пловдивчани.
Ето, днес(б.а. 20 декември) имам среща за „Модър-Царевец“ с всички дружества и фирми, които имат отношение към проекта. Вече започнаха да се стиковат и говорим за скорошно приключване на проекта.
-Досега не са ли си говорили?
-С враждебен тон е била комуникацията. Всеки един проект си има ръководител, аз съм такъв на този. Ако не ги накарам да си говорят - началници на проекти, фирмите изпълнители, дружествата, ще се получи това, на което ставахме свидетели. Ще имаме N на брой проекти, които не са завършени в срок, а 2 години ги чакаме, след това ще трябва да прехвърляме пари от едно място на другото, като безлихвени заеми, без да е сигурно, че те ще бъдат верифицирани.
-Вие сте петият кмет, който строи Модър –Царевец, защо е толкова трудно 17 години да се прави такъв проект?
-Имаме много институции - ВиК, НКЖИ, ЕВН, една фирма, втора, на бул. „Хаджи Димитър“ – трета. Това са държавни, общински и частни дружества, които ако не се ръководят добре има такива проблеми. Мисля, че нещата в влизат вече в релси, като имаме и конкретна дата за завършването на „Модър – Царевец“ на 1 април.
Премахнаха пречките пред "Модър- Царевец", пускат движението на кръговото на Централна гара
-Трафикът е посочван като най-големият проблем от пловдивчани. Кои са краткосрочните решения, които взехте за нормализирането му, както и тези в дългосрочен план?
-Всеки един голям проблем може да бъде разделен на своите по-малки затруднения, които го оформят. Трафикът се състои от множество проблеми. Тук за месец и половина имаме пуснат бул. „Христо Ботев“ заедно с връзките към ул. „Иван Вазов“ и „Руски“. „Брезовско шосе – работещ, не във вида, в който искахме, но движението е пуснато. Имаме дата за „Модър Царевец“. Ул. „Даме Груев“ е направен в ужасен вариант за пешеходците, както и бул. „Ал. Стамболийски“. С кмета на „Южен“ Атанас Кунчев и фирмите там имаме решения за оправяне на тротоарите – ще осигурим плочките ние, а те ще коригират проекта си. До края на годината очакваме бул. „Васил Левски“ с бул. „Дунав“, както и до „Победа“ и „Васил Априлов“. Първият етап на „Голямоконарско шосе“ също ще бъде завършен.
Чуваме от хората, че на места има подобрения в трафика. Има много, много работа и по светофарите и Околовръстното, за да може пловдивчани да се чувстват по-добре, когато се придвижват.
-През новата година предстои „втора серия“ улични ремонти, най-голямото предизвикателство – затварянето на Бетонния мост, ул. „Царевец“, ул. „Недялка Шилева“, Рогошко шосе, втория етап на Голямоконарско шосе. Точно, когато се очаква да се отпуши трафика, започваме наново…
- На терен виждаме активизиране на фирмите строители. Наблюденията на граждани, а и моите са, че има промяна. Когато пловдивчани знаят параметрите на един ремонт, знаят кога ще бъде затворен един обект, кога трябва да бъде пуснат. Те ще имат представа какво се случва напред във времето, а освен това ще има ясна отговорност за ремонтите.
Вижте едно Брезовско шосе, ако бяхме оставили да си вървят нещата по план, то трябваше да е затворено цяла зима и да чакаме археологията през април да започне наново. Ние пуснахме движението, макар и не в този вид, в който трябва да е. С разговор и диалог, ясни срокове, тези проекти могат да се случват в много по-кратък период.
-Най-големият проблем е свързан с Бетонния мост, който предстои да се затвори. Кое е ключовото там, ще трябва ли и Община Пловдив да прави намеси по него?
-Там желанието ми е да скъсим до максимум диапазона от затварянето на моста до отварянето на „Модър-Царевец“. Търсим стесняването му - ако е 3 месеца - ще е добре, ако е 2 месеца още по-добре, но ако е 4 месеца - ще е проблем.
Надяваме се на 1 април връзката между „Западен“ и „Южен“ да тръгне, за да поеме част от трафика.
Относно реконструкцията на моста, тя ще е изцяло от НКЖИ и за тяхна сметка. От северната страна няма да има намеси в денивелацията на моста.
Очаквайте продължение – какви проекти се очакват през 2024 година, какво се случва с градския транспорт и какво е финансовото състояние на Община Пловдив!
Още от категорията
Тестват преминаването на влакове през Централна гара, стартът – до края на месеца ВИДЕО