Шефът на Института за пътна безопасност Богдан Милчев и  експерти от организацията ще извършат оглед на реконструирания участък от Околовръстното шосе на Пловдив. Повод за инициативата е тежката катастрофа на Великден, при която загинаха трима души. 

Трагичният инцидент стана около 23:00 ч. на новоремонтирано трасе от пътя близо до отбивката за село Марково. До челният сблъск между две коли се е стигнало след неправилно изпреварване на Иво Даскалов, по прякор Лудия, чийто джип с висока скорост навлязъл в насрещната лента и е причинил катастрофата. 

Бивш полицай от Пловдив е загиналият водач от мелето на ОколовръстнотоБлизки на пловдивчанина коментират, че Ники е бил изключително внимателен шофьор

Експертите ще огледат ремонтираната отсечка след оплаквания на шофьори, че новите мантинели там са поставени върху банкета отстрани по начин, който според тях практически стеснява шосето и не позволява маневри за избягване на сблъсък в случай на критична ситуация, съобщава радио Пловдив. 

Според АПИ съоръженията са монтирани съгласно изискванията на закона за безопасност на пътуващите и габаритите на пътя не са променени. 

Трагедията се случи на новия участък на Околовръстното шосе, което бе позволено за движение преди по-малко от седмица.

В коментарите под статиите за инцидента редица пловдивчани поставят въпроси относно ремонта на участъка, както и необходимостта от това да има мантинели по него.

В почти всички коментари се критикува поставянето на мантинелите, които стесняват пътя и на практика прави изключително трудно разминаването на три автомобила. Ако има камион или по-голямо МПС,то изпреварването напрактика ще е невъзможно.

Хората смятат, че там мантинели не са необходими, тъй като и при нужда няма къде се отбие, а преди при екстремна ситуация е можело да се влезе в банкета.  Друг поставян въпрос е дали законът задължава поставянето на мантинелите там, както и дали е законно пуснат в експлоатация.

На практика след цялостния ремонт на пътя Пловдив – Асеновград,  който бе наричан „убиец”,сега изниква нова отсечка, която има опасността да има подобно название. Стесняването вече се нарича и „улей на смъртта”.

След трагедията на Околовръстното: Пловдивчани с критики към ремонта, наричат го „улей на смъртта”Според мнозина поставянето на мантинелите е напълно излишно и опасно, тъй като стеснява пътя