Любителско видео, заснето с дрон показа как се движат процесите по пробива под Централна гара под тепетата. Видеото, разпространено в социалните мрежи разкрива кадри на строителната площадка, която остава извън погледите и вниманието на пловдивчани.

Откъм бул. „Васил Априлов“ любопитните могат да видят как върви работата по изграждането на подхода и локалните платна за връзка с кръговото движение на Централна гара. Прави впечатление как множество тръби и кабели, които досега са преминавали под булеварда, вече се изместват под тротоарите. От тази страна се изгражда само подходът и комуникацията, все още не е започнало изгребването на пръстта, въпреки че плочата и колоните са вече изградени.

Не така стоят нещата откъм южната страна – там се вижда единствено подходът, но без да се разкрива видимост навътре в самия пробив, като кадрите от дрона разкриват всичко, което остава скрито.

Прави впечатление, че подобно на спазеното обещание за пускането на Бетонния мост, тук също работата напредва бързо и е напът отново да се реализира в срок – до края на календарната година.

Дължината на цялото съоръжение с подходите е около 800 метра, като подземната му част е малко над половин километър. Височината на подземната част е 7 метра, а ширината - 24 метра. По проект ще бъдат изградени 2 платна с по две ленти, като от всяка от страните ще бъде изграден тротоар за пешеходно преминаване.

Предстои Община Пловдив да приключи с отчуждаването на имотите и да пусне обществена поръчка за проектиране на развръзките от южната страна с ул. „Кукуш“ и бул. „Македония“ през ул. „Бяло море“.

Припомняме, че сумата по проекта за пробива беше индексиран за четвърти път и набъбна със 7 млн. лева, като вече стойността му е 133 млн. лева.

Цената на пробива под гарата набъбна с още 7 млн. лева, договорът с „Трейс” вече е 133 млн. леваТова е четвърто индексиране на стойността на големия инфраструктурен обект в Пловдив