Разкопани улици в Патриарх Евтимово превръщат живота на жителите в истински кошмар. Преминаването на пешеходци е почти невъзможно. За това сигнализира читател на TrafficNews.

Възмутеният гражданин разказа, че в района между Асеновград и Първомай се извършват ремонти дейности по европейски проект за реконструкция на пътищата. Към него има лот за подмяна на водоснабдяването. Срокът за завършване на проекта е бил края на месец септември. Пътят между селата е готов и асфалтиран, но улиците в Патриарх Евтимово остават разкопани и кални, а на тях зеят огромни дупки. Водопроводната тръба е поставена, но повече от месец в селото не се извършват никакви дейности за финализиране на проекта.

„Цялото село е в потресаващ вид. Хората не могат да минават, с дървени дъски си правят мостове, за да успеят да прескочат дупките. Имаме и инвалид, как да премине той? И в съседното на нашето село бяха в това положение, но се вдигнаха хората и дойдоха да оправят улиците. Ние не знаем към кой да се обърнем, не знаем кои са изпълнителите на проекта и потърсихме вас за помощ. Иначе техниците идват, спукат някоя тръба и си заминават. От месец дори вече не идват да опитат да отстранят проблема”, коментира читателят ни.

Репортер на медията ни се свърза с говорителя на ВиК инж. Антон Гълъбов, който обясни, че работата на екипите е спирана няколко пъти по ред причини. По проекта ВиК работи съвместно с фирма „Европейски пътища” АД. Гълъбов заяви, че работата на екипите ще приключи напълно в петък, като в момента там се правят последни насипи, след което асфалтирането зависи от „Европейски пътища”.

След разговор на репортера ни с Маргарита Попйорданова, която е изпълнителен директор на „Европейски пътища” АД, се оказа, че договорът им за този проект е приключил на 20 ноември 2022 г. От фирмата са изпращали няколко писма, с които да информират, че има големи забавяния на дейността на ВиК, но след изтичането на договора, тези пътища не са тяхна отговорност. От фирмата не знаят какво ще се случи с улиците в Патриарх Евтимово и кой ще довърши асфалтирането им.

Договорът е свързан с поддържането на Републиканската пътна мрежа в Пловдивска област. На практика те вече нямат право да извършват каквито и да е дейности. В същото време няма нов договор за текущи ремонти и така се изпада в Параграф 22. Селото  ще остане разкопано поне до пролетта, освен ако друга институция не се заеме с ремонта.

TrafficNews.bg благодари на всички читатели за изпратените сигнали и изразена гражданска позиция! Ако и вие се натъкнете на подобни нередности, може да ни изпращате сигналите си като съобщение в страницата ни във Фейсбук или на редакционната ни поща redaktor@trafficnews.bg.