Пловдивска таксиметрова компания се оказа регистрирана в ... бившия Дом за деца, лишени от родителски грижи "Рада Киркович", научи TrafficNews. Собственикът, Сергей Димитров /30г./ е дал адреса на ул. "Димитър Цончев" 11 , на сграда, която всъщност е необитаема. На този фрапиращ случай са се натъкнали пловдивски полицаи, които през последната седмица извършват масирани проверки по линия на таксиметровата дейност в Пловдив.
В бившия дом Димитров е регистрирал фирма "Ауто Транс 17", с предмет на дейност таксиметрови услуги. Превозвачът има регистрирани 8 автомобила, които в момента извършват таксиметрови услуги. Изборът на адрес не е случаен, тъй като въпросният Сергей е възпитаник на дома. Той е от многодетно семейство и в продължение на няколко години е живял в "Рада Киркович". На същия адрес той е регистрирал и други фирми. Според Търговския регистър Сергей Димитров е собственик на цели 13 дружества. Това са "АУТО ТРАНС 17" , "Джемиле-2014", "АРТ - ТЕКС" , "АТЕЛ - Христо Димитров", "НИКО ШПЕД БГ" , "ЕКСИСТ БЪЛГАРИЯ" ,"НАДКА ЕКСПОРТ", "КАРТЕЛИ", "ПАППАС ТРАНС", СУЗАНА ТРЕЙД", "ЕКО КАРС 15", "СИГМА", "МЕБЕЛИ СОФА" и"ВИЗА ШПЕД". Някой от тях да прехвърлени от трети лица вероятно с натрупани дългове.
Това е втората голяма операция в рамките на 2019 година по линия на таксиметровите услуги в Пловдив. Първата бе проведена през март, като Икономическа полиция провери почти 80% от такситата в града, а двама от собствениците на фирми - превозвачи - Стефан Балимезов и Емил Кондов бяха арестувани. След това мерките им за неотклонение бяха промени и те излязоха на свобода.
Паралелно разследване на TrafficNews.bg установи, че петте фирми, които държат около 70% от такситата в града, са собственост на лица с криминални досиета. Към датата на акцията В Пловдив най- големите превозвачи и Данъчно задължени субекти са фирмите „Рин Транс Груп" , към която се водят 302 броя таксита, „Макс -76” с 244 коли., „Бали Груп” с 235 коли , „Легия Груп” със 141 таксита и „Хачо Груп” с 48 автомобила. Окръжният прокурор Румен Попов официално потвърди, че по данни на ДАИ 1000 от 1500 таксита в града се водят на скитници, затворници и хора, които дори не знаят, че имат бизнес. Превозвачите са разследвани още за съставянето на неистински и подправени документи. Обхвата на дознанието ще бъде разширено със сигурност и ще бъдат проверени и други фирми, бе категоричен Попов.
Звучи парадоксално, но нито една от изброените по-горе компании не е регистрирана по ДДС, което означава, че годишният й оборот не надхвърля 50 000 лева. Спестяването на данъци се случва срещу 20 - 30 лева на месец на автомобил. При оборот, който е средно 100 лева на денонощие на такси, сумата , която трябва да влиза в бюджета само от данъци е 10 милиона лева. На практика обаче в Пловдив държавата прибира единствено около 1 милион лева от патентния данък.
Публична тайна е обаче, че когато фирмата е натрупала определен оборот, тя се прехвърля на безимотен или болен човек, най- често то от малцинствата, а колите, които се водят на нея, се прехвърлят на новоучредено дружество.
Това е причината целият таксиметров бранш да е почти изцяло в сивия сектор по отношение на плащането на данъци. Повечето компании предпочитат да не наемат шофьорите и така да не плащат осигуровки и данък върху доходите им. Освен това така избягват и внасяне на ДДС и корпоративен данък върху постъпленията от наеми, а и не носят никаква отговорност при инциденти с техни коли. А когато НАП се опита да събере дължимите средства, се натъква на фирмите - бушони.
По заповед на директора на пловдивската полиция ст. комисар Йордан Рогачев Икономическа полиция е започнала комплексна проверка на всички фирми, извършващи таксиметрова дейност в града. Съвместните действия се осъществяват с представители на Териториална дирекция на Национална агенция по приходите и Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“. Очаква се в обхвата на специализираните инспекции да влязат повече от 250 юридически лица, регистрирани в сферата на таксиметровите услуги.
Резултатите от първата така и не бяха оповестени, а и видим ефект до този момент няма, освен , че няколко от големите превозвачи са на пазара с нови фирми.
TrafficNews следи хода на проверките и своевременно ще информира читателите си за резултатите от тях.
Още по темата вижте в темите от Разследването на TrafficNews!
Още от категорията