Пловдивска таксиметрова компания се оказа регистрирана в ... бившия Дом за деца, лишени от родителски грижи "Рада Киркович", научи TrafficNews. Собственикът, Сергей Димитров /30г./ е дал адреса на ул. "Димитър Цончев" 11 , на сграда, която всъщност е необитаема. На този фрапиращ случай са се натъкнали пловдивски полицаи, които през последната седмица извършват масирани проверки по линия на таксиметровата дейност в Пловдив.
В бившия дом Димитров е регистрирал фирма "Ауто Транс 17", с предмет на дейност таксиметрови услуги. Превозвачът има регистрирани 8 автомобила, които в момента извършват таксиметрови услуги. Изборът на адрес не е случаен, тъй като въпросният Сергей е възпитаник на дома. Той е от многодетно семейство и в продължение на няколко години е живял в "Рада Киркович". На същия адрес той е регистрирал и други фирми. Според Търговския регистър Сергей Димитров е собственик на цели 13 дружества. Това са "АУТО ТРАНС 17" , "Джемиле-2014", "АРТ - ТЕКС" , "АТЕЛ - Христо Димитров", "НИКО ШПЕД БГ" , "ЕКСИСТ БЪЛГАРИЯ" ,"НАДКА ЕКСПОРТ", "КАРТЕЛИ", "ПАППАС ТРАНС", СУЗАНА ТРЕЙД", "ЕКО КАРС 15", "СИГМА", "МЕБЕЛИ СОФА" и"ВИЗА ШПЕД". Някой от тях да прехвърлени от трети лица вероятно с натрупани дългове.
Това е втората голяма операция в рамките на 2019 година по линия на таксиметровите услуги в Пловдив. Първата бе проведена през март, като Икономическа полиция провери почти 80% от такситата в града, а двама от собствениците на фирми - превозвачи - Стефан Балимезов и Емил Кондов бяха арестувани. След това мерките им за неотклонение бяха промени и те излязоха на свобода.
Паралелно разследване на TrafficNews.bg установи, че петте фирми, които държат около 70% от такситата в града, са собственост на лица с криминални досиета. Към датата на акцията В Пловдив най- големите превозвачи и Данъчно задължени субекти са фирмите „Рин Транс Груп" , към която се водят 302 броя таксита, „Макс -76” с 244 коли., „Бали Груп” с 235 коли , „Легия Груп” със 141 таксита и „Хачо Груп” с 48 автомобила. Окръжният прокурор Румен Попов официално потвърди, че по данни на ДАИ 1000 от 1500 таксита в града се водят на скитници, затворници и хора, които дори не знаят, че имат бизнес. Превозвачите са разследвани още за съставянето на неистински и подправени документи. Обхвата на дознанието ще бъде разширено със сигурност и ще бъдат проверени и други фирми, бе категоричен Попов.
Звучи парадоксално, но нито една от изброените по-горе компании не е регистрирана по ДДС, което означава, че годишният й оборот не надхвърля 50 000 лева. Спестяването на данъци се случва срещу 20 - 30 лева на месец на автомобил. При оборот, който е средно 100 лева на денонощие на такси, сумата , която трябва да влиза в бюджета само от данъци е 10 милиона лева. На практика обаче в Пловдив държавата прибира единствено около 1 милион лева от патентния данък.
Публична тайна е обаче, че когато фирмата е натрупала определен оборот, тя се прехвърля на безимотен или болен човек, най- често то от малцинствата, а колите, които се водят на нея, се прехвърлят на новоучредено дружество.
Това е причината целият таксиметров бранш да е почти изцяло в сивия сектор по отношение на плащането на данъци. Повечето компании предпочитат да не наемат шофьорите и така да не плащат осигуровки и данък върху доходите им. Освен това така избягват и внасяне на ДДС и корпоративен данък върху постъпленията от наеми, а и не носят никаква отговорност при инциденти с техни коли. А когато НАП се опита да събере дължимите средства, се натъква на фирмите - бушони.
По заповед на директора на пловдивската полиция ст. комисар Йордан Рогачев Икономическа полиция е започнала комплексна проверка на всички фирми, извършващи таксиметрова дейност в града. Съвместните действия се осъществяват с представители на Териториална дирекция на Национална агенция по приходите и Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“. Очаква се в обхвата на специализираните инспекции да влязат повече от 250 юридически лица, регистрирани в сферата на таксиметровите услуги.
Резултатите от първата така и не бяха оповестени, а и видим ефект до този момент няма, освен , че няколко от големите превозвачи са на пазара с нови фирми.
TrafficNews следи хода на проверките и своевременно ще информира читателите си за резултатите от тях.
Още по темата вижте в темите от Разследването на TrafficNews!
Още от категорията
Виж всички
Бойко Борисов лично посрещна шефа на "Райнметал" ВИДЕО
Акценти
Виж всички
Строят нова модерна учебна сграда за децата на Пловдив
Районното в Стамболийски с нов началник