
Пловдивчанка е номинирана за престижна международна награда. Гергана Аргирова, която работи със студенти, деца и възрастни, както и с хора с аутизъм в своята музикална школа London Music Box в Лондон, е финалист в категорията ''Образование и Академия'' на WeAreTheCity Rising Star 2020. Тя е единствената българка в листата на #WatchTop100 в Обединеното Кралство.
Бизнес наградите са за постижения и талант на жените. Провеждат се за 6-а поредна година и лансират бъдещи лидери сред дамите, в духа на еманципацията и равенството между половете. Избира се и „Компания на годината”, която подкрепя таланта на жените. Досега за постижения са отличени 550 дами - 450 в Обединеното Кралство и 100 в Индия. Гласуването продължава до 1 май, като всеки може да подкрепи пловдивчанката, като гласува за нея на сайта на конкурса. На 11 май ще бъдат обявени победителките, церемонията по награждаването ще е на 2 октомври.
Гергана е завършила Национално училище за музикално и танцово изкуство “Добрин Петков” в Пловдив със специалност пиано. След 12 клас е приета в частен университет в Денвър (Колорадо) с пълна стипендия и така заминава за Америка да учи бакалавър, специалност пиано. Там я приемат в Honours Program, програма само за студенти със специален талант и отличен успех, който трябва да се задържи през целия период на обучение. След дипломирането си университетът ѝ предлага пълна стипендия за магистър и остава там още две години. Живяла е в Милано, Италия, чрез програма за обмяна на студенти, а от 2012 г. е в Лондон. В началото там й било трудно – не знаела каква е системата, как да си намери работа и къде да търси. Имала само себе си, талантите и дипломите си и мечтаела един ден да има собствено училище.
„Идеята за London Music Box дойде, след като моя позната ме попита дали искам да се занимавам с нейния син, който беше с аутизъм. Не можеше да намери учител, който да специализира в това. Съгласих се и започнахме работа. Постепенно ми стана много интересно да работя с такъв тип хора, тяхната връзка с музиката и позитивно въздействие на музиката върху тях. Записах се на курсове, които ми дадоха по-специфична насока за работа с хора със специални образователни нужди. Същевременно забелязах, че имаше интерес и нужда от такъв тип музикална школа и реших да я създам”, разказва българката.
Намира и други преподаватели, с които заедно насърчават децата със и без аутизъм да се занимават с музика в една сплотена и насърчаваща среда. Учениците им са различни - някои имат проблем с говора, други с движението, трети с емоциите. Музиката обаче е средството, което им помага да се отпуснат, да се забавляват, да определят и изразят своята личност.
Мечтата й е някой ден да създаде музикална школа и в България. „Правила съм опити да вляза в контакт с хора, които работят в тази сфера, но до момента безрезултатно. Ще е наистина страхотно да създадем подобна школа и в България, за да може хората с аутизъм да имат по-голям шанс за реализация. Силно се надявам да помогнем на тези хора да са чувстват по-приобщени в обществото”, допълва Аргирова.
Още от категорията

Разпадът на Балабановата къща открит преди десетилетие, експерти готвят становище от 2021 г.


Акценти

Пожар край пловдивско село, пушеците се виждат на километри

Тодор Неделев се завръща в Ботев Пловдив


Тежка катастрофа на пътя Пловдив-Карлово




