
Автомагистрала „Тракия“ – една от основните транспортни артерии на страната, е в критично състояние и непосредствено преди летния сезон е осеяна с дупки, кръпки и неравности. За това сигнализира читател на TrafficNews, който е преминал по трасето от Пловдив до Бургас и обратно. Според него дясната лента почти по цялото протежение на аутобана е компрометирано с огромни дупки и неравности, които застрашават живота на водачите. Особено лошо е състоянието е в посока от Бургас към София, непосредствено преди Пловдив.
„Шофирането е много опасно – почти всички водачи са принудени да карат в лявата лента, което създава огромен риск от тежки катастрофи. След удар в такава дупка, колата ми вече е за ремонт на предницата“, разказа нашият читател. „Иначе все взимат мерки... Но ако не се направи нещо спешно, ще има още жертви!“, допълни още той.
Тревожните сигнали не са единични, като всекидневно в социалните мрежи има множество публикации за състоянието на аутобана и последиците за автомобилите. Проблемът със състоянието на автомагистралата е известен на институциите, а от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) вече подготвят спешни ремонти на част от трасето край Пловдив.
По информация на TrafficNews след проведени междуведомствени срещи, на които безопасността по пътищата е била водеща тема, вече са заснети компрометираните участъци.
В доклад на АПИ за най-опасните пътища в страната са посочени три участъка от АМ „Тракия“, като особено внимание се отделя на трасето между 106 и 136 километър. Именно там се очаква да започне първият етап на ремонта – очаква се всеки момент да стартира възстановяването на отсечката от 113 до 119 километър при разклона за Цалапица. След това ще се работи и между 106 и 113 километър, а през лятото се очакват ремонти и в участъка от 119 до 136 километър.
Тези мерки са част от по-широк план на правителството, който предвижда обезопасяването на общо 36 критични пътни отсечки с цел намаляване с 20% на загиналите и пострадалите по пътищата в България.
Докато ремонтите започнат обаче, шофьорите, които преминават по АМ „Тракия“, са оставени сами да се справят с дупките, неравностите и риска от тежки инциденти. Остава открит и въпросът – трябва ли да се стига до още катастрофи с загинали и тежко ранени, последвани от протести, за да може институциите се задействат?
А докато чакаме ремонтите следват нова серия почивни и празнични дни и шофьорите отново ще бъдат подложени на многочасови пътувания и неизбежни задръствания, да се надяваме без инциденти. А да не забравяме, че скоро започват и големите пътувания към летните курорти, когато черната статистика рязко завзема новинарския поток.
Акценти

Община Пловдив има нов зам.-кмет по транспорта



Оперният певец Богомил Спиров загина при катастрофа




Тежка катастрофа на АМ „Тракия”
