Сградата на бившата Стоматология в Пловдив е опасна. Огромни късове падат от мазилката откъм бул. „Руски” и заплашват пешеходците, видя репортер на TrafficNews.bg. За да обезопасят района, от общината са поставили предпазна лента, забраняваща преминаването по тротоара от източната страна на булеварда.

„По фасадата има компрометирани участъци, поради което сме издали предписание по обезопасяване на обекта. Първата стъпка по изпълнението му е поставянето на предпазна лента, за да се избегнат инциденти”, обясни кметът на район Централен Георги Стаменов. И посочи, че вероятно в рамките на следващата седмица ще се пристъпи към ремонт на опасните части от фасадата.

Внушителната сграда на бул. „Руски” и ул. „Велико Търново” е построена през 1923 г. В миналото тук се е помещавал тютюнев склад, собственост на магната Магърдич Томасян. През 90-те години на миналия век сградата е реституирана. Днес внушителната постройка от три тела стои заключена. Пустее от 2008 г., когато Стоматологичният факултет бе преместен в новия комплекс в подножието на Младежкия хълм. От този момент сградата се руши. Част от дограмата на прозорците и вратите е окрадена, а мазилката пада. През дупките се виждат изкъртени плочки на някогашните зъболекарски кабинети. Дворът е отрупан с боклуци - празни кофи, найлонови торбички, изпочупени мебели, тухли, изсъхнали клони. И дори изпокъсаното и избеляло знаме, преметнато върху залостената метална врата, не успява да скрие разрухата в двора.

Причината апетитният имот да остане без обитатели повече от 10 години е, че 13-те наследници са пръснати по целия свят, а спорове между тях неведнъж осуетяваха продажбата. В крайна сметка обаче те са се разбрали и преди няколко месеца имотът е закупен от предприемача Стефан Папалезов, който реконструира „Кепитъл Сити Център” до Бетонния мост. Сега Папалезов се заема с възстановяването и на склада на Томасян. По план сградата ще бъде реконструирана и превърната в жилищен комплекс с 88 апартамента и подземен гараж. Според предварителните планове тя трябва да бъде напълно готова до 2020 г.