Първият общински многоетажен паркинг ще заработи до края на годината в Пловдив. Той ще е за 150 автомобила, които ще заплащат месечна такса от 50 лева. Решението все пак трябва да се вземе от Общинския съвет, но цената ще бъде в този диапазон.  Паркингът на кръстовището на улица „Звезда” с улица „Орфей” ще струва 3 млн. лева на данъкоплатците, но бе единственият терен, който можеше да се превърне в паркинг, за да се спасят зелените площи.

„Искам да се обърна към кандидат-кметовете, че това е начинът за справянето с паркирането в Пловдив. Вече дори в Тракия имаме проблеми с паркирането. Многоетажните паркинги от една страна минимизрат проблемите с паркирането, а от друга пазят зелените площи.  В този мандат, Община Пловдив за първи път изготви стратегия за повече места за разходки и зелени пространства, като се изграждаха зелените площи”, каза кметът Иван Тотев. Той изтъкна, че в момента в Пловдив има 200 хил. регистрирани пътни превозни средства, като 150 хил. от тях са леки автомобили. В края на годината се очаква бройката им отново да скочи.  Кметът каза, че инвестициите в многоетажните паркинги е сериозна, но социалният и екологичният елемент, не трябва да се пренебрегва.

Обявиха кога ще е готов първият общински многоетажен паркинг в Пловдив, таксата - 50 лева на месецСъоръжението в район Западен ще е с изцяло автоматизирана система

Припомняме, че вече мина общественото обсъждане за теглене на заем за изграждането на три паркинга, два от които многоетажни.

Единият от е на ул. „4 януари” върху бившия ТЕЛК, другият етажен паркинг в ЖР „Тракия”, както и буферен паркинг  на кръстовището на бул. „6 септември” и „Източен”.

За паркинга върху бившия ТЕЛК вече има положително становище от екоинспекцията и НИНКН в Пловдив и може да се пристъпи към обществена поръчка.  Той ще е на 5 етажа, като общият брой на паркоместата ще е 191. . Фасадите на многоетажния паркинг ще са отворени, като е предвиден ажурен метален парапет и мантинела по периферията на сградата.

Входът на паркинга ще бъде от западната страна – откъм Хуманитарната гимназия. Тъй като улицата е тясна и компрометирана, предвижда се оградата на школото да бъде изместена навътре, за да може да се направят постъпите към съоръжението. Самата улица и тротоари ще бъдат разширени и ремонтирани.

Зелена светлина за многоетажния паркинг на пъпа на Пловдив за 191 колиРИОСВ са преценили, че съоръжението на ул. "4 януари" няма да даде отражения върху околната среда

Въпреки че градските власти възнамеряваха съоръжението да бъде за 500 автомобила, споровете за вакъфските имоти са ги накарали да преразгледат проекта. Оставя се обаче вратичка паркингът да бъде да се направи на етапи .

Проектът за многоетажното съоръжение в район „Тракия” е за 293 коли. Той ще се намира срещу блок 15 в близост до бул. "Освобождение" и жилищен комплекс "Елит”.  Той може да се вдигне до 7 етажа.

Третият паркинг ще е буферен и ще е за 130 автомобила. Той ще се разпростира на 4,2 дка на ъгъла на бул. „6 септември” и „Източен”, точно зад ресторанта за бързо хранене и автомивката. Идеята е там да спират коли и автобуси с туристи, които да отиват след това към Стария град и Централна градска част. Част от местата ще се дават срещу месечен абонамент.

Проектът, който също се работи, но не най-назад е за многоетажният паркинг върху ДКЦVI. За него бе проведен архитектурен конкурс, а победилия проект без анал в България. Той ще се състои от две тела, в които ще има механични устройства тип „виенски колела” . Автоматизираната система ще приема 192 автомобила, като влизането излизането от паркинга е изключително опростено.  

В основата на проекта е Vertical Rotary Parking. Това е съоръжение, оприличавано на виенско колело. Автомобилите се паркират в гондолите само на приземно ниво. На останалите нива при заявка за паркиране или депаркиране, подадена на обичайната и позната колонка с магнитни карти, съоръжението се завърта и предоставя празна гондола, респективно гондолата с колата, която напуска паркинга.

Строят паркинг на бъдещето в центъра на Пловдив – автоматизирана система прибира колите в гондолиСъоръжението на ул. „Любен Каравелов” ще е за 192 коли, правят зони за отдих между двете тела