„В Европа има правила и хората спазват законите. Там всеки спазва закона, защото знае, че ще си получи глобата и глобата е достатъчно сериозна. Според ROADPOL България е една от последните държави в ЕС, която въвежда мярката за отнемане на автомобили“.
Това обяви пред БТВ Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
„В мярката имаше някаква превенция. Забелязвам повече таксита около заведения и ресторанти. Превозвачите имат право, казвайки, че има неясноти около товарите, влекача, каква ще бъде глобата за този, който е шофирал пиян. Ние трябва да осигурим по-добри тестове и“, добави тя.
„Държавата трябва да създаде условия. Ако държавата 30 години не намира как да построи съоръжение, на което тези хора да могат да ходят и да си изкарват адреналина, то тогава да се определи един участък извън града, който в определени часове няма да пречи на трафика, за да се събират и да си тестват автомобилите“, посочи Русинова.
„Любителите на автомобилния спорт, които просто са си купили едни много хубави автомобили, желаят да ги карат някъде, но няма къде“, допълни експертът.
Още от категорията
Над 2 890 000 лв. са даренията след благотворителния концерт на "Българската Коледа"