От държавния бюджет ще бъдат осигурени парите за построяването на продължението на булевард "Царица Йонна" от столичния жилищен комплекс "Люлин" до индустриалната зона в Божурище.

Необходимата сума е около 19,7 млн. лева, но именно новата пътна връзка е част от инфраструктурни проекти, обещани на емисарите на Volkswagen, които са оглеждали зоната за евентуалния завод у нас, пише "Монитор".

Изграждането на новото шосе ще бъде предоставено на Столичната община още тази година, като по план парите трябва да бъда осигурени от бюджет 2019. Отделно ще се използва и съществуващата гара, както и евентуално метро, но ако в зоната наетите достигнат 20 000.

В момента връзката на подземната с надземната железница за Божурище се осъществява на метростанция "Обеля", работещите в зоната използват и маршрутна линия от и до София. По примера на Пловдив все още се планира да се построи и интермодален терминал в индустриалната зона край София.

Неофициално от седмици се говори, че възможните терени за новия завод за автомобили с марката Škoda са около София или Пловдив. Консултантите по сделката са били учудени от предложените им локации, защото такива терени до толкова големи градове не са им предлагани никъде другаде. Емисарите, които са били у нас, не са правили анализ на терените, а са останали по няколко дни в двата града, за да усетят начина на живот.

Очакваният оборот на бъдещото производство е между 6 и 7 млрд. евро годишно, а в държавата ни ще влизат след облагането с данък печалба до 700 млн. евро. В новия завод се очаква да бъдат наети между 4 и 5 хил. работници.

По-рано през месеца германски медии съобщиха, че Сърбия отпада от състезанието за бъдещия завод на Vоlkѕwаgеn в Източна Европа. Двете държави, които продължават преговорите, са България и Турция. Въпреки това говорител на автомобилния гигант отрече съобщенията, заявявайки, че все още не е взето решение.

Сърбия запази мълчание по темата, но стана ясно, че страната се е ангажирала да построи 40-километрова метролиния, която да свърже Белград с град Инджия, в опит да привлече инвестицията от 1,4 милиарда евро на Volkswagen, съобщиха местните медии.

Сръбското правителството е посочило Инджия като потенциално място за новата фабрика, тъй като е разположен по средата между Белград и Нови Сад, което улеснява достъпа до квалифициран персонал. Алтернативно място за фабриката е град Ягодина, пише вестник "Вечерне Новости".

Миналия ноември шефът на Vоlkѕwаgеn Хърбърт Дийс заяви, че компанията търси място за завод в Източна Европа, който се очаква да заработи след 2022 г. Компанията планира да премести производството на Škoda Karoq и Seat Ateca.

Германският президент подкрепя идеята за завод на VW в България, но без ангажиментБългария и Сърбия се борят да привлекат автомобилния гигант

Балканска война за VW: Ние или сърбите ще правим по 350 000 коли на година?Шефът на Volkswagen Group Берхард Майер призна, че изборът вече е между две държави, но решение още не е взето

Вучич готов на сълзи и бой с Борисов, само да ни вземе завода на VWНашите условия са с 10% по-добри, уверява сръбският президент