Застраховката „Отговорност на туроператора“ не покрива разходи на партньори и подизпълнители на фалиралия туроператор "Астрал Холидейз Интернешънъл", тъй като те не са обект на обезщетяване по силата на договора с "Уника".

Това съобщиха от застрахователната компания, в която има полица обявилата несъстоятелност на 7 октомври туристическа фирма.  

 Пловината от засегнатите клиенти на фалиралия туроператор, които са завели претенции, са получили обезщетение от застрахователя. Той е започнал да изплаща компенсациите два дни след обявения банкрут.

Всички клиенти на туристическата агенция, които са посрещнали лошата новина в чужбина, вече са се завърнали. 

На този етап постъпилите претенции са близо 300, а стойността на изплатените обезщетения възлиза на около 200 хиляди лева. Все още нямаме данни, които да сочат, че клиентските претенции ще надвишат лимита на застраховката от 700 хиляди лева, казват от компанията.

Защо фалитът дойде дюшеш на "Астрал холидейс"Компанията не затъна заради "Томас Кук", а отдавна е натрупала огромни борчове