Uber обяви днес, че купува компанията Drizly, която предоставя услуги по доставка на алкохол. Сделката е на стойност 1,1 милиарда долара и с нея компанията за споделено пътувания продължава да разширява портфолиото си, след като се насочи към извършване на доставки по домовете на храна и други продукти. 

Евентуалният план е каталогът за бира, вино и друг високоградусов алкохол на Drizly да бъде интегриран в съществуващото приложение на Uber Eats, което ще даде на потребителите на Uber едно гише за доставки на храни и напитки. Съществуващото приложение Drizly обаче ще остане.

Drizly е магазин за онлайн доставка от съществуващи местни магазини за алкохол към крайния клиент. Компанията си партнира с местни продавачи и след това привлича шофьори за доставка - подобно на Uber Eats -, които да затворят кръга. Услугата вече е достъпна в над 1400 града в САЩ.

Тази сделка бележи поредния ход, насочен към сектор "доставки" от страна на Uber през последните месеци, след като тя започна да продава по-малко печелившите сегменти от бизнеса си. Миналата година Uber продаде своите автономни превозни средства и летящи таксиметрови подразделения, тъй като се стреми да смени сферата с цел по-висока печалба. 

Тези действия последваха неуспешния опит на Uber да закупи GrubHub миналата година, заедно с успешното придобиване на Postmates през лятото за 2,65 млрд. долара. Компанията също наскоро започна да преминава към доставка на хранителни стоки при поискване, стартирайки от пазара в Латинска Америка и Канада, и разшири своята услуга Uber Health, за да добави и доставка на медикаменти с рецепта. Придобиването на Drizly се вписва добре в разширяващия се подход, ориентиран към доставките за Uber.

Това е стратегия, която има практичност. Докато футуристични проекти като самоуправляващи се автомобили или летящи таксита по заявка звучат страхотно на хартия, нито едно от тях не е довело до реални печеливши продукти. И в една падина през 2020 г., при която Uber постигна рекордни загуби, тъй като пътуванията спаднаха поради пандемията на COVID-19, услугите за доставка излязоха на първа лини, бележейки огромен подем - благодарение на COVID-индуцирания скок в клиентите, които искат да поръчат онлайн повече стоки и услуги. 

Uber и Drizly очакват сделката да приключи някъде през първата половина на 2021 година.