С кулинарно парти, музика и много изненади МЕТРО Пловдив – Марица отбеляза 11 г. от създаването си. За празника, който съвпадна и с 20 години МЕТРО България, дойдоха стотици приятели и клиенти на клона от веригата магазини Метро кеш енд кери България ЕООД. Всички те бяха посрещнати с отбрани вина и  всевъзможни сладки и солени изкушения.

„Благодаря на всички вас, които споделяте нашия празник. Ние работим за вас. Тук сме, защото и вие сте тук”, приветства гостите на МЕТРО Пловдив Марица управителят Никола Тосков. Той пожела здраве и късмет на клиентите, както и на целия персонал и техните семейства.

Георги Гърневски, ръководител Закупуване на храни на МЕТРО България, пък отбеляза, че този магазин в най-голяма степен изпълнява мисията на компанията. „Ние не просто продаваме някакви стоки. За нас е важно да се развива местният бизнес. Всички заедно да ставаме по-добри, по-успешни и да има смисъл да продължаваме да правим това, което правим. Нашата цел е вашият бизнес да е по-добър. Затова намираме мотивация да продължаваме – и да се извиняваме за грешките, и да правим нещата по-добре”, посочи Гърневски.

За празника си МЕТРО Марица получи поздравителна нота и от кмета на Пловдив Здравко Димитров. Както подобава на всеки истински празник, имаше и вкусна торта, която бе разрязана от Никола Тосков и Георги Гърневски.

Едни от най-добрите майстори готвачи у нас, сред които шеф Кирил Спасов, шеф Драгомир Драгиев, шеф Димитър Дичев, шеф Елица Котева, шеф Слави Саваков, пекарят Георги Лефтеров и сладкарят Шеф Веселина Вълкова, демонстрираха уменията си на открити уроци, а клиентите имаха възможност да опитат на място кулинарните им шедьоври. Гаро Узунян разказа интересни подробности на различните видове уиски. Специална изненада за гостите и домакините бе участието на Хора на пловдивските момчета с диригент Борислава Благоева.

Преди 20 години МЕТРО отваря своите първи 2 магазина в София и Пловдив, за да положи началото на модерната търговия в България и подкрепи успеха на хиляди български независими предприемачи. За 20 години най-големият търговец на едро в България превърна непознати преди търговски практики в обикновено ежедневие като промоционална поща, офертите с търговски отстъпки, клиентските карти, баркодът върху опаковката, защитата на клиентските права.

През годините компанията подава ръка и на хиляди български производители, за да развият успешно своя бизнес на локалните пазари, както и да намерят признание в Европа и по света. Днес 11-те магазина на МЕТРО в страната осигуряват на над 400 000 бизнес клиенти достъп до най-широк професионален асортимент от търговски решения за техния бизнес – повече от 40 000 хранителни и нехранителни продукти от България и света под един покрив с гарантирана проследимост и високо качество на конкурентна цена. Инвестициите на компанията в България надхвърлят 400 милиона лева.

МЕТРО разполага с най-широкия асортимент от над 1100 български и чуждестранни червени и бели вина от Стария и Новия свят. Повече от 3000 български и чуждестранни млечни продукти осигуряват качеството и вкуса, така необходими за кухнята на всяка пицария или ресторант. Модерните Био отдели предлагат широк асортимент от 100% биосертифицирани продукти. Близо 60 вида 100% чист български мед могат да бъдат открити на рафта във всеки магазин.

През 2002 година компанията отваря първите в България рибни отдели, в които чрез уникална хладилна верига, над 90 вида риба и морски дарове от световния океан достигат до кухнята на българските шеф готвачи и до трапезата на любителите на морската храна. Над 400 български фермери снабдяват директно магазините на МЕТРО с плодовете на българската земя, за да осигурят качество, вкус и невероятно изживяване за гостите на българските ресторанти - на море или на планина. Ефективна система за доставки снабдява клиентите на компанията с избраната от тях стока до самата врата на техния магазин, хотел или ресторант.

За втора поредна година МЕТРО получава признанието „Топ работодател на България“ в резултат на стремежа си да предложи по-добра работна среда за екипа, който всекидневно се грижи за клиентите на компанията. Като част от METRO Group МЕТРО стана лидер сред световните търговци в индекса за устойчиво развитие на Dow Jones.