МЕТРО празнува днес 20 години от откриването на първите си два магазина от веригата в България. На 18 март 1999 година у нас отварят врати два магазина в София и Пловдив  и се полага началото на модерната търговия в страната. Търговският обект под тепетата е отворен реално 7 минути преди този в столицата и затова се смята, че той е първият обект на МЕТРО у нас.

По повод рождения ден днес в Пловдив се организира тържество, на което домакин бе Ангел Костадинов, управител на магазина.

Тържественото събитие бе открито от  управителя на магазина Ангел Костадинов, който даде думата на Атила Йенисен, изпълнителен директор на МЕТРО България. Председателят на Общинския съвет в Пловдив Савина Петкова също поздрави служителите в магазина за успеха и работата през годините.

В тържеството се включиха още хора на „Пловдивските момчета“, танцов ансамбъл, както и много клиенти, доставчици и контрагенти.

За финал всички опитаха от тортата "20 години МЕТРО БЪЛГАРИЯ".

За 20 години, най-големият търговец на едро в България - МЕТРО, превърна непознати преди търговски практики в обикновено ежедневие като промоционална поща, офертите с търговски отстъпки, клиентските карти, баркодът върху опаковката, защитата на клиентските права.

През годините компанията подава ръка и на хиляди български производители, за да развият успешно своя бизнес на локалните пазари, както и да намерят признание в Европа и по света. Днес 11-те магазина на МЕТРО в страната  осигуряват на над 400 000 бизнес клиенти достъп до най-широк професионален асортимент от търговски решения за техния бизнес – повече от 40 000 хранителни и нехранителни продукти от България и света, под един покрив, с гарантирана проследимост и високо качество, на конкурентна цена. Инвестициите на компанията в България надхвърлят 400 милиона лева.

МЕТРО разполага с най-широкия асортимент от над 1100 български и чуждестранни червени и бели вина от Стария и Новия свят. МЕТРО София е оазисът на любителите на традиционна и крафт бира с асортимент от над 140 различни марки от над 22 страни. Повече от 3000 български и чуждестранни млечни продукти осигуряват качеството и вкуса, така необходими за кухнята на всяка пицария или ресторант. Модерните ни Био отдели предлагат широк асортимент от 100% биосертифицирани продукти. Близо 60 вида 100% чист български мед могат да бъдат открити на рафта във всеки магазин.

Иновациите винаги са били в основата на успеха на МЕТРО. През 2002 година компанията отваря първите в България рибни отдели, в които чрез уникална хладилна верига, над 90 вида риба и морски дарове от световния океан достигат до кухнята на българските шеф готвачи и до трапезата на любителите на морската храна.

Над 400 български фермери снабдяват директно магазините на МЕТРО с плодовете на българската земя, за да осигурят качество, вкус и невероятно изживяване за гостите на българските ресторанти - на море или на планина. Ефективна система за доставки снабдява клиентите на компанията с избраната от тях стока до самата врата на техния магазин, хотел или ресторант.

За втора поредна година МЕТРО получава признанието „Топ работодател на България“ в резултат на стремежа си да предложи по-добра работна среда за екипа, който всекидневно се грижи за клиентите на компанията. Като част от METRO Group МЕТРО стана лидер сред световните търговци в индекса за устойчиво развитие на Dow Jones.