Министерството на образованието и науката (МОН) засега не предвижда въвеждането на задължителна матура по математика, каквото искане отправи Асоциацията на индустриалния капитал в България. Това стана ясно от думите на просветния министър Красимир Вълчев по време на посещението му в Добрич.

"За да има на изхода на висшето образование добри инженери, трябва на входа да има добре подготвени млади хора по природо-математическите дисциплини. Затова ние предлагаме задължителна матура по математика", каза по-рано шефът на АИКБ Васил Велев.

"Засега не предвиждаме да предложим промяна в Закона за предучилищното и училищното образование, което не означава, че не се вслушваме в становището на бизнеса, но ще търсим други инструменти, с които да мотивираме интереса на учениците към математиката", витиевато мотивира отказа си министърът.

Вълчев обясни също, че от догодина за първи път ще има външно оценяване по математика след десети клас. По думите му занапред все повече изпити ще стават интегрални и с въвеждането на компетентностния подход в образованието ще се залага на повече интердисциплинарност, а не толкова само на знания по определена дисциплина.

Образователният министър посочи като добър индикатор ръстът на учениците, които тази година са пожелали да се явят на матура по математика, макар техният брой да е все още малък.

През тази година със Закона за държавния бюджет на училищата са предоставени допълнително 25 000 000 лева за организиране на дейности по интереси и обобщените данни показват, че 60 на сто от тези занимания са в областта на математиката, техниката и природните науки, добави Вълчев.

Той участва в граждански диалог в Добрич за развитие на образованието, иницииран от ГЕРБ. На форума министърът заяви, че в следващите двайсет години ще има повсеместен недостиг на специалисти и все по-малко хора ще се включват в пазара на труда. Затова предизвикателствата пред образователната система са да обхванем, задържим и приобщим всички деца към образованието и да осигурим модернизация на системата, да направим прехода от документа към креативния учител, каза още Вълчев.