Холандската пивоварна Heineken обяви драстичен спад на печалбите и приходите през 2020 г. 

Компанията също така обяви бавно възстановяване от последиците от коронавирусната пандемия през 2021 г. и премахване на около 8 000 работни места, за да намали разходите.

Нетният доход на втория по големина производител на бира в света е спаднал с 12% през пандемичната година до 19,7 милиарда евро.

Оперативната печалба потъна с 35,6 процента до 2,4 милиарда евро. Нетната печалба е почти наполовина до 1,1 милиарда евро.

Консолидираните продажби на бира спаднаха с 8,1% поради негативното въздействие на обновените ограничителни мерки COVID-19 върху резултатите от четвъртото тримесечие, особено в Европа, където ресторантите бяха затворени.

Надeжда във ваксината

Изпълнителният директор Долфт ван ден Бринк е предпазлив в прогнозите си, въпреки че вярва, че програмите за ваксинация  в Европа, Северна Америка и някои по-развити азиатски страни ще позволят връщане към нормалното след трудната 2020 година.

"Ние сме в глобална компания ... Само когато целият свят е ваксиниран до известна степен, можем да кажем, че сме се възстановили", обясни Ван ден Бринк.

Компанията иска да спести два милиарда евро до 2023 г. чрез реорганизация, намаляване на честотната лента и по-ефективно харчене.

Прегледът на бизнес дейността разкри, че компанията трябва да съкрати около 8 000 работни места или 9% от работната сила, което ще означава намаляване на разходите с 420 милиона евро.

Разходите за персонала трябва да бъдат намалени с около 350 милиона евро при съкращаването.

Бира онлайн

Компанията възнамерява да се съсредоточи върху укрепването на първокласни марки като Heineken и безалкохолния лайнер. Тя също така има за цел да се превърне в най-добре свързаната по цифров път пивоварна, предлагаща бира на потребителите онлайн.

Те очакват пазарните условия да се подобрят постепенно през тази година и да са по-силно изразени, през следващата година, подкрепени от бавното възстановяване на баровете и ресторантите в Европа.

Те очакват тази година приходите, оперативната печалба и марж да бъдат по-ниски, отколкото през 2019 г.