Да живееш на метри от Младежкия хълм или централна градска част, но да не можеш да отидеш… С този парадокс се сблъскват десетки майки с малки деца, както и хора в неравностойно положение. Причината е – непроходимите пешеходни прелези между район „Южен” и „Централен”. Читателка на TrafficNеws сигнализира за големия проблем, с който се сблъсква често.

„Прелезите са абсолютно непроходими ,особено тези между Младежки хълм и Кючук Париж. Аз съм майка с дете и количка и вече с няколко такива срещаме трудност да преминем от другата страна и често се отказваме. Така е и с останалите прелези,освен на Бетонния мост,където пък няма как да се пресече за да стигнем до него. В 21 век и Европейска столица на културата ,това е недопустимо. Моля са ни съдействате да се сложи една по-добра равна настилка,която би улеснила както нас ,така и инвалидните колички. Защо трябва да се вземат мерки след като стане инцидент ?!”, пише жената. В действителност в тази зона на Пловдив единствените места, през които могат да минат без чужда помощ детски и инвалидни колички е прелеза на гарата, както и през пасарелката на „Модър-Царевец”. Това обаче са твърде далечни дестинации за много хора от район „Южен”.

Решението на проблема ще бъде чак след години, когато се реализира целия проект на жп възел Пловдив. Тогава  ще бъдат вдигнати бетонни стени, както бе направено в квартал Прослав, където местните минават през пасарелка.  Бетонните стени се задължително условие, както за безопасност, така и за шумоизлирането.

Проектът предвижда влаковете в Пловдив да минават със 130 км/ч, което е с 90 км/ч повече от сегашната им скорост, а средната скорост по трасето София- Пловдив-  Бургас да е 145 км/ч

За пешеходците в новото трасе ще има няколко възможности за пресичане чрез пасарелки.  Едната пасарелка ще е на продължението на ул. „Авксентий Велешки”. Там в момента се минава през т.нар. „пешеходна зона” с дървени плотове и рамки.

Другите две пасарелки, дадени в проектното задание ще са около Централна гара.  Едната  ще замести т.нар. Въздушен мост, който ще бъде премахнат. Пасарелката ще бъде изместена на запад – мястото където се жп линиите се разделят към Филипово, до бар „Трабанта”. Последната пасарелка е на „Модър-Царевец” и вече е изградена.  Дотогава обаче остава актуален как майките с малки деца могат да минат без чужда помощ през жп линиите.