Веригата хранителни магазини „Кауфлад” обърква своите клиенти с червени етикети на избрани стоки. Това стана ясно от клип в социалната мрежа TikTok, където нашенец е помислил, че обявените уж промоционални цени са фалшиви.

Той е решил да провери дали намаленията са реални, като сравни цената с тази на стария етикет, а те са се оказали напълно еднакви. Това, което му е убягнало, обаче е, че продуктът не е бил в промоция, а е част от кампанията на веригата „От нашата реклама”.

Това би могло да заблуди клиентите, тъй като етикетите са същите като тези на стоките в промоция. Те са в един цвят и са написани с еднакъв шрифт. Единствената разлика, която обаче не всеки забелязва, е че в левия ъгъл на едните пише „По-евтино” (при които наистина има намаление), а на другите – „От нашата реклама”.

Веригата маркира свои намалени продукти и с жълт стикер, но с тях положението е по-различно. Те са с надпис „Избери качество на ниска цена” и са част от кампанията „Спестявай с Kaufland”. Жълтият стикер гарантира, че този продукт не може да бъде намерен в мрежата на по-добра цена, но повечето са такива, които се предлагат само във веригата.

Репортер на медията ни направи проверка в едни от магазините на марката в Пловдив. Оказа се, че наистина клиентите лесно биха се объркали и биха се подвели да закупят стока на реална цена, мислейки си, че тя е намалена. Разлика между етикетите от двете кампании е трудно да се направи. Маркираните като промоционални стоки наистина са намалени, но тези с надпис „От нашата реклама” не подлежат на отскъпки и са на реални цени.

TrafficNews призовава всички граждани да четат внимателно етикетите на стоките преди да ги закупят.