Превозвачи готвят протест на границата, заради огромните опашки на граничните пунктове на Капитан Андреево и Дунав -мост. За проблема TrafficNews.bg съобщава неколкократно след множество жалби на пловдивски търговци и превозвачи. Българите пресичат без проблем турският пункт Капъкуле, но заради изключително бавната работа ва служителите на Капитан Андреево, на пункта ежедневно се образува опашка с дължина от 10 до 25 километра. 

Водачи и пътници остават блокирани по 20, 30 часа, а има и случаи, когато камиони не могат в продължение на 60 часа да пресекат границата. Това води до да огромни загуби за транспортните фирми, търговците и компаниите, които очакват стоките. Много от фирмите - български и международни вече са принудени да използват друг вид транспрот и маршрути, което не само оскъпява стоките, но и води до драстичен спад в работата на българските превозвачи. 

До този момент нито "Гранична полиция", нито Агенция Митници са излезли със становище по темата. "Свидетели сме как служителите на пунктовете демонстративно се мотаят и не работят. Отделно непрекъснато се оправдават с някакви сривове в системата. А след последната операция и арестите на Капитан Андреево, там стана страшно. Ако някой е решил да протестира - да го направи официално, а не на гърба на десетки хора" възмущават се търговци, които редовно пътуват през този граничен пункт. 

Днес и Съюза на международните превозвачи излезе с декларация, изпратена до премиера Бойко Борисов и всички медии. Eто и пълният й текст:

 

                                            ДЕКЛАРАЦИЯ

                          от Съюза на международните превозвачи

Обръщаме се към Вас по повод на наблюдаваната от няколко месеца изключително напрегната обстановка по граничните контролно-пропускателните пунктове на Република България.

Налице е значителното увеличение на колоните от чакащи товарни автомобили както на вход, така и на изход на ГКПП на Република България. 

Най-дълги колони от чакащи да преминат границите автомобили се наблюдават на българо-турската граница при ГКПП „Капитан Андреево – Капъкуле”, на българо-румънската граница при ГКПП „Дунав мост 2” – „Видин-Калафат”, както и на българо-гръцката граница при ГКПП „Кулата-Промахон”. 

Съюзът на международните превозвачи, като най-представителната транспортна браншова организация на територията на Република България, защитава правата и законните интереси на българските превозвачи, упражняващи дейност по международен автомобилен превоз на товари и осигуряващи сериозна част от брутния вътрешен продукт на страната. 

В това си качество, Съюзът няколкократно се е обръщал към компетентните органи, а именно Агенция „Митници”, Министерство на финансите на Република България и Главна дирекция „Гранична полиция”, за предприемане на съответните действия за справяне с проблема. 

За така създалата се ситуация е информиран и Министър-председателят на Република България г-н Бойко Борисов, както и съответните ресорни министри. 

Съюзът съзнава и взема предвид условията на напрежение, в които работят служителите на граничните контролно-пропускателни пунктове във връзка с нарастването на бежанската вълна по границите на Република България. 

Независимо от това обаче, следва да бъдат отчетени влошените условия на живот за водачите на товарни автомобили, които прекарват около 50-60 часа в чакане да преминат границата и които все по-често отказват да поемат курсове към съседните ни държави, както и значителните финансови загуби от неустойки по договори за доставка, които българските превозвачи са принудени да търпят. 

Накратко,  транспортния бранш в Република България, който винаги се е стремял към диалогичност, откритост и честност в отношенията с държавните институции, се формира убеждението, че органите на „Гранична полиция” и Агенция „Митници” с действията си показват нежелание за увеличаване на пропускателната способност по пунктовете. 

Уведомяваме Ви, че при липса на незабавна реакция от страна на компетентите органи, Съюзът на международните превозвачи ще предприеме конкретни мерки за справяне с така създадената ситуация, включително и чрез организиране на протестни действия.

 Ангел Траков

Председател на УС

 

TrafficNews.bg