Пловдивчани излизат на спонтанен протест заради ремонта на бул. „Свобода”. Хората, живеещи в района, ще изразят недоволството си заради неведението, в което биват държани. Те не знаят какво точно предвиждат строителните дейности, които влизат в голямата зелена зона покрай булеварда, а сигналите от градските власти са разнопосочни.
От няколко дни между бул. „Васил Априлов” и бул. „Копривщица”, се правят изкопни дейности от северната страна. Днес е започнало и посипване на чакъл. „Изяденото” пространство е около 5 метра, между двете линии на дърветата. Според хората там ще се изгражда велоалея, която противоречи на закона. Никъде няма и информационна табела какво се строи там.
Ремонтът на бул. „Свобода” е част от обществената поръчка за текущите ремонти в районите. Там дейностите предвиждат преасфалтиране,паркоместа, нови тротоари и велоалея, според думите на кмета Иван Тотев при анонсирането на ремонта.
Хората в района вече са подали сигнали в РДНСК и прокуратурата заради строителството в зелените площи. Въпроси са повдигнати и на районния кмет Георги Стаменов – какво се строи в района, защо няма информационна табела и защо не е обезопасен строежът.
Според недоволните граждани в зоната се изпълнява проект, който не е съгласуван и одобрен от ЕСУТ.
Кметът на района заяви пред TrafficNews.bg, че ремонтът са осъществява през Голяма община и всички налични документи са при гл. инж. на Община Пловдив Йордан Калев. Той от своя страна каза, че в момента на бул. „Свобода“ се правят паркоместа с тротоар и преасфалтиране на улицата. Проектът е изготвен служебно от общината. Тъй като ремонтът е текущ, фирмата изпълнител не е длъжна да постави информационни табели. Йордан Калев не отрече пред Радио Пловдив, че на по – късен етап е предвидено строителството и на велоалея и тъй като това ще е ново строителство, информационни табели ще трябва да има.
В кадастъра цялото пространство е записано като зелена площ, а законът позволява строителството на открити обекти за спортни или културни дейности. Велоалеите попадат именно в този списък.
Все още обаче не е ясно дали велоалеята се изгражда според изготвен и одобрен проект. Паркоместата са широки по 2 метра и са оградени с бетонни бордюри. Предвидените тротоари пък са 1,6 метра след ивицата на бордюра. В този смисъл останалото пространство, което е било положено с чакъл – около 3,5 метра, по всичко личи е за изграждането на велоалеята.
Очаквайте подробности от протеста на живеещите в района бул. „Свобода”!
Още от категорията
Виж всички
Двойният аршин на безопасността: Как един узаконен компромис в заведенията може да коства човешки животи
Земетресение от 5,1 край бреговете на Азербайджан
Акценти
Виж всички
Възстановяват от утре движението по „Брезовско шосе"
Напусна ни поетът Иван Ройдов
МТС придобива активи на територията на летище Пловдив