Пловдивчани излизат на спонтанен протест заради ремонта на бул. „Свобода”.  Хората, живеещи в района, ще изразят недоволството си заради неведението, в което биват държани.  Те не знаят какво точно предвиждат строителните дейности, които влизат в голямата зелена зона покрай булеварда, а сигналите от градските власти са разнопосочни.

От няколко дни между бул. „Васил Априлов” и бул. „Копривщица”, се правят изкопни дейности от северната страна. Днес е започнало и посипване на чакъл. „Изяденото” пространство е около 5 метра, между двете линии на дърветата. Според хората там ще се изгражда велоалея, която противоречи на закона. Никъде няма и информационна табела какво се строи там.

Ремонтът на бул. „Свобода” е част от обществената поръчка за текущите ремонти в районите. Там дейностите предвиждат преасфалтиране,паркоместа, нови тротоари и велоалея, според думите на кмета Иван Тотев при анонсирането на ремонта.

Хората в района вече са подали сигнали в РДНСК и прокуратурата заради строителството в зелените площи. Въпроси са повдигнати и на районния кмет Георги Стаменов – какво се строи в района, защо няма информационна табела и защо не е обезопасен строежът.

Според недоволните граждани в зоната се изпълнява проект, който не е съгласуван и одобрен от ЕСУТ.

Кметът на района заяви пред TrafficNews.bg, че ремонтът са осъществява през Голяма община и всички налични документи са при гл. инж. на Община Пловдив Йордан Калев.  Той от своя страна каза, че в момента на бул. „Свобода“ се  правят паркоместа с тротоар и преасфалтиране на улицата. Проектът е изготвен служебно от общината. Тъй като ремонтът е текущ, фирмата изпълнител не е длъжна да постави информационни табели. Йордан Калев не отрече пред Радио Пловдив, че на по – късен етап е предвидено строителството и на велоалея и тъй като това ще е ново строителство, информационни табели ще трябва да има.

В кадастъра цялото пространство е записано като зелена площ, а законът позволява строителството на открити обекти за спортни или културни дейности. Велоалеите попадат именно в този списък.

Все още обаче не е ясно дали велоалеята се изгражда според изготвен и одобрен проект. Паркоместата са широки по 2 метра и са оградени с бетонни бордюри. Предвидените тротоари пък са 1,6 метра след ивицата на бордюра. В този смисъл останалото пространство, което е било положено с чакъл – около 3,5 метра, по всичко личи  е за изграждането на велоалеята.

Очаквайте подробности от протеста на живеещите в района бул. „Свобода”!