Фейсбук вече дава възможност на компаниите на поместват обяви за работа. Потребителите, от друга страна, могат да подадат заявки за отворените позиции директно в социалната мрежа. Въвеждането на подобна функционалност на страниците на социалната мрежа в момента е налично само в САЩ и Канада, но потвърждава отдавна ширещите се слухове, че Фейсбук ще използва огромната си аудитория, за да се намеси сериозно на пазара на труда.

За първи път през ноември миналата година стана ясно, че Facebook тества бета версия на новата си услуга. По-късно се появиха информации, че социалната мрежа подготвя специална секция в бизнес страниците, която се отличава от страницата за кариера, съобщи TechTimes, цитиран от technews.bg. По същество, Фейсбук ще разреши публикуване на обяви за отворени позиции в лентата с новини чрез услуга за обновяване на статуса. Обявите ще се поместват в раздел „Работа“ на страниците на компаниите, както беше обещано при бета тестването на новата функция.

Когато потребител види отворена позиция за работа, от която е заинтересован, той може да натисне бутона „Подай заявка“, разположен в страницата на обявата, и да изпрати своята кандидатура към компанията през Facebook Messenger. Фейсбук се надява, че бизнесът ще започне да наема персонал през Messenger, като отговаря на всякакви въпроси по заявките, вкл. насрочване на дата и час за интервюта с кандидатите. Част от информацията в заявките ще се попълва автоматично от профила на потребителите – става въпрос за данни като местоположение и снимка на кандидата, за да се ускори процесът.

Предвижда се също текстово поле за 1000 символа, където търсещите работа ще могат да се обосноват защо трябва да бъдат назначени на съответната позиция. Заявката ще включа още информация за опита и образованието, както са посочени във Facebook профила на потребителя, но с възможност за редактиране и добавяне на още информация, в случай на грешки.