Видеозапис от последните секунди преди падането на самолета A320 във френските Алпи, направена в салона с пътниците, е открит на мястото на катастрофата, съобщава таблоидът "Билд".

Записът е на разположение на германския вестник и на френското списание "Пари мач". Той документира няколко секунди непосредствено преди падането на самолета.

Вестникът пише, че видеото улавя хаоса в салона с пътниците, но е невъзможно да се различат отделни лица. Записът е направен от опашката на самолета. Не става ясно кой точно го е направил – пътник, или член на екипажа. На края на записа се вижда, че салонът силно се тресе, чуват се писъци.

Самолетът А320 на Germanwings, дъщерна компания на Lufthansa, на път от Барселона за Дюселдорф, 24-ти март се разби в отдалечен район на Алпите в югоизточната част на Франция. В катастрофата загинаха 150 души.

Записът от едната от "черните кутии" показва, че катастрофата е резултат от умишлени действия втория пилот - германеца Андреас Лубиц. 

Вижте какво се чува през последните 40 минути от полета на немския самолет Еърбъс.

10:00

Самолетът излита.

10:10

Капитанът казва на Лубиц: Нямах време да отида до тоалетната преди излитане.
Лубиц: Идете,когато пожелаете

10:27

Самолетът е достигнал височина от 38 хиляди фута (11,500 метра)

Капитанът съобщава на Лубиц да се подготви за кацане, за да се увери, че самолетът може да започне процеса на кацане.

Лубиц се подчинява и повтаря на капитана: Може да отидете, може да отидете сега.

10:28

Чува се шум от седалката, капитанът премахва колана си. Вратата се отваря. Капитанът казва на Лубиц: "Вече контролът е ваш."

Лубиц отвръща с привидно лек тон на гласа: "Надявма се"!

10:30

Лубиц е сам в пилотската кабина. Той заключна блиндираната врата с бутона "Заключи" и вече не е възможно вратата да бъде отворена отвън. След това се препрограмира автопилотът да ускори спускането, самолетът се снижава от 38 000 фута (11,000 метра) до 100 фута (30 метра) в рамките на няколко минути.

10:33

Кацането започва: самолетът се снижава с 3 000 фута или 900 метра в минута. Ръководителите на полета откриват проблема и няколко пъти опитват да се свържат със самолета по радиото, но Лубиц не отговаря.

Чува се гласът на капитана, който се опитва да отвори вратата: "Това съм аз!" Лубиц го вижда на екрана, но въпреки това не отваря. Капитанът грабва пожарогасителя, за да счупи вратата. Лубиц не реагира. Капитанът изкрещява: "За бога, отворете тази врата!"

10:34 (приблизително)

Първата аларма започва да звъни - Лубиц не реагира.

През вратата на пилотската кабина се чуват първите звуци от пътници, тичащи през коридора на самолета.

10:35

Капитанът моли за лоста, скрит в задната част на самолета. Силни остри звуци могат да бъдат чути, заради удрянето на вратата, последвани от метално ехо от удрянето на вратата. Капитанът се опитва да отвори вратата, чрез лоста.

10:37 и няколко секунди-

Втората аларма пропищява. "Почва! Вдигнете самолета нагоре!" Лубиц все още не реагира.

Капитанът изкрещява:

"Отворете ш***ната врата!"

10:38

Въпреки оглушителните шумове може да се чуе дишането на Лубиц през кислородната маска, която той си слага. Той диша нормално. Самолетът е стигнал 13 000 фута или 4000 метра.

10:40

Силен шум може да бъде чут отвън. В същото време, отвътре се чува крещене. Еърбъсът удря планината с дясното си крило.

Няма друг шум, с изключение на алармите и викането на пътниците.

10:41

Самолетът удря планината при 5 000 фута или 1 500 метра със 800 км в час.


За сравнение ви показваме и записа от последните минути на самолета според  наземната кабина за контрол на самолети: 

10:30:00 Полет 4U9525 потвърждава инструкции от въздушния контрол във Франция

10:31:02 Полет 4U9525 променя разрешената височина на движение и започва да се снижава. Радарите показват осреднено спускане от приблизително 17,8 метра на секунда (0.9144 километра на минута). Диспечерите се опитват да се свържат с пилотите, но не получават отговор.

10:35:08 Нови опити за контакт с пилотите, но пак не са успешни.

10:36:00 Френският въздушен контрол обявява извънредно положение според международните норми. Френските издирвателно-спасителни екипи са уведомени. Полет 4U9525 слиза под 7 600 метра.

10:36:47 Въздушният контрол опитва последен опит да се свърже със самолета. Няма отговор.

10:40:00 Самолетът изчезва от радарите. Последната известна позиция на самолета е на 1890 метра височина.

10:42:00 Френският въздушен контрол информира спасителните екипи за изгубения радарен контакт.

10:49:00 Два военни хеликоптера се отправят към мястото, където е засечен последният радарен контакт със самолета.

11:10:00 Хеликоптерите откриват отломки от самолета.

ОЩЕ НОВИНИ ЗА ФАТАЛНИЯ ПОЛЕТ ЧЕТЕТЕ ТУК!

НОВИНИ ОТ ДНЕС ЧЕТЕТЕ ТУК!

TrafficNews.bg