Шведската компания H&M (Hennes & Mauritz) ще затвори 170 магазина по целия свят в опит да преобърне негативната тенденция, която я изпрати на деветгодишно дъно.
Почвата за втория по големина бранд за облекло изглежда нестабилна. Компанията в момента е изцяло в авариен режим, след като отчете 34% спад в брутната си печалба за четвъртото тримесечие на 2017 г.
Компанията обаче все пак ще отвори 390 нови магазина, въпреки че продължава да се адаптира към онлайн пазаруването. H&M също така планира тази година да стартира бюджетен бранд на име „Afound”.
Анализаторите се съмняват, че фирмата ще се върне към положителен ръст в близко бъдеще. През изминалата година акциите ѝ загубиха една трета от стойността си, бавно падайки до равнища от 2008 г.
Имиджът на H&M пострада сериозно през последните седмици, след като компанията успя да се забърка в два сериозни скандала. Първият беше расистка реклама, в която тъмнокожо дете носеше блуза с надпис "най-сладката маймунка в джунглата" (coolest monkey in the jungle). Рекламата предизвика масово възмущение, а в Южна Африка веригата трябваше да затвори всичките си магазини в страната за известно време. Причината бяха погроми и разрушения на местни жители в няколко от обектите, пише Dunavmost.com
В сряда пък компанията започна да изтегля цяла партида детски чорапи, тъй като част от шарките им наподобяват изписването на думата "Аллах" на арабски език. Картинката показва фигурка на Лего, държаща пневматичен чук. Но когато се обърне наобратно, част от шарката наподобява изписването на името на Аллах.