Турция е единствената европейска страна, която увеличи броя на продадените леки коли, независимо от пандемията от коронавирус. През първата половина на 2020 г. турският автомобилен пазар се нареди на шесто място по продажби в Европа.
Автомобилната индустрия е една от най-пострадалите на фона на пандемията от коронавирус. Негативното влияние на COVID-19 върху автомобилния пазар бе почувствано по-слабо в Турция, отколкото в останалите европейски държави, се казва в репортаж на Анадолската агенция, цитиран от Бгнес.
Според доклада на Асоциацията на автомобилните дилъри „Оценка на европейския автомобилен пазар“, подготвен въз основа на данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили, през първата половина на 2020 г. продажбата на коли в Европа е намаляла с 38,9% в сравнение със същия период на предходната 2019 г.
На европейския пазар са продадени малко над 6 млн., докато през първите шест месеца на 2019 г. продажбите са достигнали 9,8 млн. леки коли. Нито една страна в Европа, с изключение на Турция, не е успяла да увеличи продажбите. През първото тримесечие на 2020 г. Турция е заемала седмо място в Европа по продажби. А в края на първото полугодие тя е успяла да се изкачи на шест