„Синя зона” трябва да има, но не в такъв обширен мащаб. В този й вид зоната е неефективна и натоварва пловдивчани. Това заяви Славчо Атанасов в отговор на поставени от пловдивчани въпроси на поредица от срещи в различни райони града. По думите му Синята зона заема една трета от града , а е с малка натовареност.

 „Но, по-сериозният проблем е, че целта на една такава Синя зона е да урегулира паркирането и помага на гражданите, а не да ги натоварва финансово, като им създава затруднения и препятствия. Аз не искам печалба на такава цена – на гърба на пловдивчани“, посочи Славчо Атанасов.

Той бе категоричен, че е необходимо не само намаляване на обхвата на Синята зона и оптимизирането на работата й, но и създаване на преференциални условия, както за живеещите, така и за офиси и бизнес-учреждения. Защото сегашният режим не само затруднява гражданите, но и пречи на бизнеса“, заключи Славчо Атанасов.

Намаляването обхвата на Синята зона е сред 10-те приоритета в работата,  които Славчо Атанасов посочи пред пловдивчани. Останалите са свързани с въвеждането на местни данъци – по-поносими за хората и по-добра среда за бизнеса и намаляването им до старите нива от управлението на Атанасов през мандат 2007-2011, с насочването на строителството не само към центъра, а и към кварталите, със стартирането на проектите за Голямоконарско шосе, удвояването на Асеновградско шосе, на проекта за водоснабдяване на Пловдив с чиста балканска вода от Каскада „Въча“.

В приоритетите за развитието на Пловдив Славчо Атанасов посочи още развитието на летище „Пловдив“, довършването на стадион „Пловдив“ с парите, договорени като целева субсидия от държавата, и – качествена и стойностна реализация на проекта „Пловдив – европейска столица на културата 2019“.